Min 14-månaders kille har 5 par skor (har gått sedan han var 9 månader).
1 par skor (första vi köpte) som är mer en vår/höst skor med lite tunn fodring, dom har inte blivit så använda eftersom jag upplevt dom som trånga och stela.
1 par gympa skor ("rådis" från din sko) som han ärvt av storasyster, mjuka och sköna, men rosa och av den anledningen inte så flitigt använda
1 par vanliga gummistövlar
1 par crocks, också rosa ärvda från storasyster men dom får duga iaf, dom är mjuka och sköna och han verkar trivas bra i dom.
1 par kavat sommarskor, som en gympa sko ungefär, men inget foder, köpt på loppis för en tjuga, knappt använda!
Jag hade köpt en sko som funkade på sommaren, mina barn är ute och knallar mycket på sommaren och då räcker inte mockasiner, iaf en sommarsko för varma dagar (typ en sandal) och ett par gympaskor har dom behövt. Nu ska ju lilleman börja dagis snart och därför inhandlades även stövlar, även om vi knappast kommer vara ute med honom så mycket då det regnar, och regnar det kommer han säkert att sitta i vagnen eller bli buren.
Vill du inte knöla ner småfötterna i skor och han inte går så mycket ännu så är kanske en sandal en vettig investering, dom är ju luftiga och täcker inte hela foten.
Jag vill inte ha mina barn barfota ute, jag är så rädd att dom ska trampa på glas eller en geting eller nåt...