Inlägg från: Majsan8 |Visa alla inlägg
  • Majsan8

Barnets första skor ?

Jag har en liten kille på 13 månader som knallar runt här hemma o lite ute på tomten med mockasiner. Nu har vi fått presentkort på skor...och vafasen ska man köpa? Det är vår...snart varmt...mockasinerna är perfekta just nu tycker jag...

Men så har jag hört att det är bra för dom att få lära-gå-skor..? Är det dumt att han lär sig gå med mockasiner?

Hmmm, hur har ni gjort? Ska man vänta med skor tills han kan gå ordentligt?

• Svar på tråden Barnets första skor ?
  • Majsan8

Tjena!

Nja några billiga skor blir det inte, gillar inte köpa det till mig själv så då ska inte grabben ha det heller.

Han är ju fortfarande så att han reser sig upp, går ett par steg och tappar balansen lätt. Det känns svårt o dom växer ju så fort.

Låter vettigt med att dom ska lära sig gå ordentligt först, innan man knölar ner tåsingarna i skorna.,

Nja, hoppas på en varm o skön barfota sommar

Men då är det inte så tokigt med mockasiner då?

• Majsan8
    Googels skrev 2008-05-05 22:28:30 följande:
    Säljs Clarks barnskor i Sverige? De har i alla fall här i UK tre sorters skor för barn - de första för när de bara kryper, vilka är väldigt mjuka. Nästa steg för när de går utmed möbler som är lite mer som vanliga skor men med mjuka sulor och till sist riktiga skor med platt fast sula och som de enbart rekommenderar att man börjar använda när barnet gått själv i 6 veckor.
    Hmm, ska kollas upp! Tusen tack
Svar på tråden Barnets första skor ?