Inlägg från: DrKejs |Visa alla inlägg
  • DrKejs

Barnmorskor mfl

Välkommen till verkligheten.

Du är andra rangens förälder. Du kommer att stöta på liknande saker under många år framöver. Som pappa får man ytterst lite, om något, stöd från samhället. Man förväntas stå tillbaka, stötta mamman så mycket man kan, ta skit från alla håll, ta hand om barnen lika mycket som mamman och när det kommer till en eventuell skilsmässa får man aldrig träffa sina barn igen om mamman inte vill det.

• DrKejs
    cruZZe skrev 2008-05-28 18:01:20 följande:
    Har inte haft den oturen med BM elelr liknande, men visst är man nummer två vid alla dessa träffar och liknande, vilket på sätt och vis är förklarligt. Däremot slår många huvudet på spiken att man på något sätt rankas som en andrahandsförälder medans mamman får alla privilegier. Dock är det ingenting jag lider av så otroligt mycket då jag istället tar för mig och talar om vad jag anser om saker och ting. Ibland blir folk man konfronterar till en början smått cockade och går i försvarsställning, men när man väl fått förklara vad och hur man menar brukar det lösa sig.
    Har samma erfarenhet. Däremot ska det väl inte behövas i ett jämställt land. Eller handlar jämställdhet inte om att vi pappor och män ska få några rättigheter på de områden där vi ligger långt efter?
Svar på tråden Barnmorskor mfl