• Anonym (MES)

Spricka i lilltån?

Oj oj oj va mesig jag är.. Och är därför anonym.. *skäms*
    Ramlade när jag skulle fånga in dottern som va på väg att rymma.. sparkade och snubblade på altandörren.
    Nu är tån svullen och blå i roten om ni förstår, men en lilltå behöver man väl inte gipsa eller så??

Funderar på att åka till sjukan men känns meningslöst om dom ändå inget gör.
    Men rackarns va ont det gör kan varken gå eller böja på tån.. *snyft*

Ja som jag började en riktigt mes!

• Svar på tråden Spricka i lilltån?
  • Jewell

Har du nån sorts hudtejp hemma eller möjlighet att få detta från apoteket ikväll eller imorgon?
    Tejpa annars lilltån till tån bredvid så stöder det bra tills tån har läkt.

Ha tån i högläge så mycket du kan och kyla tån oxå...

• lövet2

Jag brukar tejpa ihop lilltån med tån bredvid. Men tejpa inte för hårt, för då ryms den inte att svälla upp färdigt. Antagligen känns tån mycket bättre redan i morgon, men kör gärna med ihoptejpade tår i några veckor tills den läkt ...

• Oliner

Sitter den i läge så låt den vara kommer göra lite ont när nån trampar på den dom närmaste veckorna men inget att bry sig om.

• J W

som de andra skrivit... tejpa!
    Ingen mening att åka in, de gör ingenting.

(Ryser när jag tänker på hur ont det måste gjort!!)

• ArmandsMamma

Jag bröt lilltån för ca två veckor sen och tejp har verkligen varit guld. Tejp, alvedon och ett par bra skor.

• Anonym (MES)

Nä va nästan säker på att dom inte gör nåt åt tår, men tejp bli morgondagens handling om inte gubben har i sin fotbollsväska.. får kolla med honom när han kommer hem.

Hjälper alvedon?? Har tagit 2 panodil men lika ont ändå surrar i halva foten.. FY!
    Men men det kunde ju gått värre.. och andra har det betydligt mycket värre så jag får bita i det sura äpplet och "kämpa" på!

• Anonym (MES)

Tack för alla svar och hjälp!

• ajnas

Fyyyy, är antagligen känslig just nu men börjar nästan gråta när jag tänker på hur ont det måste gjort! Lider verkligen med dig, hoppas det är bättre imorgon.

• Anonym (MES)

a a
    Va gullig du e! Trodde jag typ bara skulle få kommentarer om hur fjantig jag är som gnäller för en tå.
    Tack för medlidandet!

• ajnas

Men nej! Få saker gör så otroligt ont som att slå i tån. Konstigt egentligen, men så är det verkligen. Jag har slagit i ordentligt några gånger (har jag tyckt), men aldrig ens blivit blå. Så jag kan *rys* bara föreställa mig hur ont det gjort på dig..

Svar på tråden Spricka i lilltån?