• Anonym (MES)

Spricka i lilltån?

Oj oj oj va mesig jag är.. Och är därför anonym.. *skäms*
    Ramlade när jag skulle fånga in dottern som va på väg att rymma.. sparkade och snubblade på altandörren.
    Nu är tån svullen och blå i roten om ni förstår, men en lilltå behöver man väl inte gipsa eller så??

Funderar på att åka till sjukan men känns meningslöst om dom ändå inget gör.
    Men rackarns va ont det gör kan varken gå eller böja på tån.. *snyft*

Ja som jag började en riktigt mes!

• Svar på tråden Spricka i lilltån?
  • lövet2
    Anonym (MES) skrev 2008-05-06 22:22:20 följande:
    a aVa gullig du e! Trodde jag typ bara skulle få kommentarer om hur fjantig jag är som gnäller för en tå.Tack för medlidandet!
    Det är väl inte fjantigt! Det gör ju ont så in i hel***e!
  • J W
    Svar på #6
    Alvedon och panodil är samma sak (paracetamol).
    Ta alvedon OCH ipren, det är bra
  • Anonym

Trodde inte man att man skulle mixa olika värktabletter, står så i bifogade bruksanvisningen.
    J W skrev 2008-05-06 22:38:38 följande:

Svar på #6Alvedon och panodil är samma sak (paracetamol).Ta alvedon OCH ipren, det är bra
  • J W
    Anonym skrev 2008-05-06 22:42:13 följande:
    Trodde inte man att man skulle mixa olika värktabletter, står så i bifogade bruksanvisningen.J W skrev 2008-05-06 22:38:38 följande:
    Ambulanspersonalen (de är våra distriktssköterskor på natten) tipsade oss om det när en tant hade brutit benet. De gjorde ofta så på akuten, speciellt vid revbensbrott.
    Alvedon och ipren var för sig är inte mycket att hurra för, men tillsammans funkar de bra
  • Anonym

Panodil/Alvedon tillsammans med Ipren/Ibumetin går väldigt bra att ta mot starka smärtor.

• Wren

jag bröt lilltån när jag var 12, sparkade in i en dörrkarm.

högläge och att spänna fast en toffel på foten när jag sov, var de tips jag fick. nu var jag i och för sig ung, men det läkte ganska fort, dansade balett ett par veckor senare (men försiktigt försiktigt)

jo, läkaren föreslog att jag kunde gå ner till tandläkaren för att röntga tån, om jag ville... i och för sig inte någon dålig idé. rätt storlek på bilderna i alla fall och minimal stråldos!

kontentan av det hela, ingen behandlig, det får självläka.

• Wren

lite otydlig med toffeln märker jag.
    altså Baksidan av en sko mot fotsulan, för att inte täcket ska komma åt och göra ont.

• Anonym

Va bra att veta!
    J W skrev 2008-05-06 22:55:23 följande:

Ambulanspersonalen (de är våra distriktssköterskor på natten) tipsade oss om det när en tant hade brutit benet. De gjorde ofta så på akuten, speciellt vid revbensbrott.Alvedon och ipren var för sig är inte mycket att hurra för, men tillsammans funkar de bra
  • TheDyingBride

Fy sjutton, slå i tån är ju nästan värre än att föda barn!! :-O

Även fast läkaren inte gör något så kan du ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen och höra vad de har för tips på vad du kan göra för att det ska kännas bättre, fast du har ju fått rätt bra tips (hoppas jag) här också.

• elink
    J W skrev 2008-05-06 22:55:23 följande:
    Ambulanspersonalen (de är våra distriktssköterskor på natten) tipsade oss om det när en tant hade brutit benet. De gjorde ofta så på akuten, speciellt vid revbensbrott.Alvedon och ipren var för sig är inte mycket att hurra för, men tillsammans funkar de bra
    ja och det fungerar alltid suveränt mot menssmärta!
  • Anonym (MES)

Gubben åkte upp till kompisen och hämtade några tabletter så jag hoppas att jag ska kunna sova inatt och sen ta mig till dagis imorgon med alla mina barn.. men det är ett senare problem.
    Sov gott allihop och tack igen!

Svar på tråden Spricka i lilltån?