*TA BORT har jag testat men det
TA BORT har jag testat men det funkar inte!! Barnmatsfläckar är helt omöjliga att ta bort! Såg reklamen för vanish på tv. är den lika bra som dom säger där??
TA BORT har jag testat men det funkar inte!! Barnmatsfläckar är helt omöjliga att ta bort! Såg reklamen för vanish på tv. är den lika bra som dom säger där??
Nja.. sådär.. om du blötlägger i vanish & hett vatten så går det mesta bort..
Jag tycker att det funkar jätte bra!! Har dock en envis fläck som den inte lyckas få bortt
jag är jättenöjd med vanish, prova. lycka till
Galltvål fungerar bättre än Vanish, och är dessutom snällt mot miljön. Fungerar på de flesta fläckar och rekommenderas varmt!
Vart kan man köpa galltvål?
i hälsokostbutiker
Har sett galltvål på Ica Maxi oxå..
Jag tror att Cervera eller Duka har. Inredningsbutiken Village har det absolut!
Om jag minns rätt så finns det en hemsida med återförsäljare...
...jajamen,
www.galltval.nu
Hoppas du hittar någon i närheten!
Nja.. en vinfläck som jag hade blev brun istället för röd.
Hmm.
Fick lära av farmor att göra på följande sätt med vinfläckar.
Om man kan skall man genast hälla salt på fläcken. Saltet suger upp vinet och sedan kan man tvätta. Har den torkat in kan man försiktigt blöta med vatten och sedan hälla salt på.
Vad gäller Vanish har jag använt det med framgång i många år. Brukar blötlägga i det någon halvtimme innan tvätt, men annars har jag en skopa i förtvättsfacket för min vittvätt.
Var bara försiktig om det finns metalldelar på plagget. Då skall du inte blötlägga i Vanish
Ett annat tips på rödvinsfläckar att att hälla lite vitt vin på den. Det ska dock göras medan fläcken är ny.
Hmmmm, det där med rödvin och salt funkar inte alla gånger...vi hade fest hos oss i lördags och ett glas rött hamnade i vår vita tygsoffa och trots ett 1/2 kg salt på fläcken så är den fortfarande där