• Anonym (mamma)

fotvårtor, vad hjälper?

Har problem med envisa fotvårtor. Har prövat många olika saker mot det men inget hjälper. Vad har ni för tips på produkter som hjälper. Vad har ni blivit hjälpta av? Det känns verkligen inget trevligt att ha dessa på fötterna nu när det är sommar och man egentligen vill gå barfota.

• Svar på tråden fotvårtor, vad hjälper?
  • Lyckogrisen

Jag skulle gå till en klinik och få dem bortfrysta.
    Då tar de alla på en gång!
    Sedan är det bästa att försöka förebygga.
    Badtofflor på i badhus och omklädningsrum...

• Neko

Jag fick en och tog såna där plåster som finns på apoteket som man ska ha när man sover. Dock inte hela kuren eftersom det var så jobbogt men kanske 2 veckor. Den var inte borta då fast sedan när jag tittade efter kanske 2 veckor till senare så var den borta.

• Anonym (mamma)

Vart vänder man sig då för att få dem bortfrysta? Blir det sår efter det? Pratade med laserkliniken men de sa att det gjorde förskräckligt ont att ta bort dem och att det sen blev stora öppna sår som inte var läkta förrän efter ca. 4 v.

• Lyckogrisen

Anonym (mamma) skrev 2008-05-07 10:55:52 följande:

Vart vänder man sig då för att få dem bortfrysta? Blir det sår efter det? Pratade med laserkliniken men de sa att det gjorde förskräckligt ont att ta bort dem och att det sen blev stora öppna sår som inte var läkta förrän efter ca. 4 v.
    Om man fryser bort dem så "skrumpnar" dem. Märkte inte att det blev något sår men det kanske är olika.
    Min sambos dotter gjorde det på vårdcentralen.
    Tror tom att det finns något nytt på apoteket som är liknande så du kan göra det hemma.
  • Anonym

prova med wartner, finns att köpa på hälsokosten tror jag. jag köpte det till min son när han hade hur många vårtor som helst.
    jag rekommenderar verkligen det. jag hade provat alla möljliga metoder innan och wartner har varit bäst hittintills. han har inte en enda vårta nu.

• anka1079

fick ett intressant husmorstips, som faktiskt funkade!

Ta ett bananskal och lägg insidan mot vårtan. Ha över natten. Upprepa varje natt...
    Min kompis fick bort sina barns fotvårtor med detta...

Fråga mig inte hur för det vet jag int

• Anonym (hjälpt)

Ett medel som heter vårtfri hjälpte mig. Finns att beställa på nätet eller köpa hos en fotvårdsklinik. Behöver bara användas 1 gång i veckan.

• drullen

Man kan frysa bort dom själv hemma, nu minns jag inte vad det heter men det finns på appoteket.

Så gå dit och säg att du vill köpa medel för att frysa bort vårtor, dom vet vad du menar.

Jag har provat det själv på mina barn och det funkar jättebra

• MumSki

fryste bort mina för några år sedan (på sjukhus). Har aldrig kommit tillbaka. Hade jättemånga på båda fötterna. Nu är mina fötter jättefina!

Svar på tråden fotvårtor, vad hjälper?