• skrållan1978

Plötsligt illamående/skakig olustig... v 32, hjälp!

hej!
     är gravid i v 32 och  helt plötsligt för en stund sen så började jag må jätteilla, det kom på 1 sekund o jag blev alldeles svag i hela kroppen, trodde det va blodsockerfall o åt bullar o sagt för o se om det blev bättre, men inte då, måf  fortf jätteilla, har lite SD( men har såna jämt, sjukskriven pga dem), dessutom har jag vart lite lös i magen några dar, men trott det va pga järntabletterna. Tog blodtrycket i gårkväll o det va lite lågt, 80/50???? kan det vara därför jag mår lite konstigt??? i går hade jag hög puls stundvis med ca 130 slag / minuten..

Nummer 5 i magen=)
  • Svar på tråden Plötsligt illamående/skakig olustig... v 32, hjälp!
  • skrållan1978

*puffar*

Nummer 5 i magen=)
  • sunflower30

Blodtryck 80/50??? låter helskumt.... ring din BM bums tycker jag! Så kan hon avgöra om du ska in o kolla upp dina värden med mera.

Jag mådde relativt ok fram tills för ngn vecka sen när jag fick halsbränna, visst illamående (inte som i början men ändå) o yrsel när bebben kom åt på fel ställen o klämde till lite vener o grejer på mig... Är nu i v 35+6 o mina värden e OK. Det sägs ju att första o sista trimestern är mest påfrestande på kroppen men att prata med BM är alltid bra :)

• skrållan1978

är 80/50 helskumt?????? vadå, farligt? ska till min BM i morrnbitti, ska prata med henne då, kännermig trött o slö, har lite hjärtklappning o mår illa, ska gå o vila mig en stund o se om det blir bätre..

Nummer 5 i magen=)
  • Feelfree
    skrållan1978 skrev 2008-05-07 11:32:13 följande:
    är 80/50 helskumt?????? vadå, farligt? ska till min BM i morrnbitti, ska prata med henne då, kännermig trött o slö, har lite hjärtklappning o mår illa, ska gå o vila mig en stund o se om det blir bätre..
    Nej snälla!!! Ring din Bm o berätta hur du mår.

Det låter inget vidare att må så.

kram
  • caspersmamma 08

Har liknande symtomer men tror att det har något samband med att jag har ätit för mycket sött saker och för lite mat.

var tvungen att gå hem från jobbet i dag för att jag inte mådde bra tog pulsen på mig själv efter jag hade villat i ca 10min och då var den på 120 slag i min är det någon som vet hur den ska ligga för att det ska vara normalt kändes som jag sprungit maratonloppet.

• Tualisa

Blodtrycket låter alldeles för lågt! pulsen ska väl ligga på ca 80 slag i minuten denna tid i graviditeten. Tycker det låter som du har blodtrycksfall... ring bm och hör efter.

Lilla knyttet, BF 14 Juli
  • Labrat

Om du har så lågt blodtryck är det inte så konstigt att du mår illa o är yr.. jag hade nog försökt kollat upp vad det beror på. Brukar du ha så lågt?

• skrållan1978

nej jag brukar ligga på 120/60 ungefär, har bra blodtryck annars. Har fått lite mer SD nu siata timmen, försökte vila men får panik av o ligga ner, känns som jag får merhjärtklappning då, fyy, e såå trött o känner mig såå skum i kroppen..
    är lite lös i mage med, kollat tempen, ingen feber. Kan det va blodtrycksfall?? hur gör man då? har druckit o ätit men inget hjälper?

Nummer 5 i magen=)
  • Vroooooom
    skrållan1978 skrev 2008-05-07 12:48:27 följande:
    nej jag brukar ligga på 120/60 ungefär, har bra blodtryck annars. Har fått lite mer SD nu siata timmen, försökte vila men får panik av o ligga ner, känns som jag får merhjärtklappning då, fyy, e såå trött o känner mig såå skum i kroppen..är lite lös i mage med, kollat tempen, ingen feber. Kan det va blodtrycksfall?? hur gör man då? har druckit o ätit men inget hjälper?
    Kontakta läkare så får dom hjälpa dig. Ett blodtryck på 80/50 är för lågt och du bör kolla upp det. Ring din barnmorska så kan säkert hon hänvisa dig till rätt ställe och har hon inte telefontid nu så ring sjukvårdsupplysningen.
Svar på tråden Plötsligt illamående/skakig olustig... v 32, hjälp!