• skrållan1978

Plötsligt illamående/skakig olustig... v 32, hjälp!

hej!
     är gravid i v 32 och  helt plötsligt för en stund sen så började jag må jätteilla, det kom på 1 sekund o jag blev alldeles svag i hela kroppen, trodde det va blodsockerfall o åt bullar o sagt för o se om det blev bättre, men inte då, måf  fortf jätteilla, har lite SD( men har såna jämt, sjukskriven pga dem), dessutom har jag vart lite lös i magen några dar, men trott det va pga järntabletterna. Tog blodtrycket i gårkväll o det va lite lågt, 80/50???? kan det vara därför jag mår lite konstigt??? i går hade jag hög puls stundvis med ca 130 slag / minuten..

Nummer 5 i magen=)
  • Svar på tråden Plötsligt illamående/skakig olustig... v 32, hjälp!
  • Bebiiis88

Hur är det nu?? Har du pratat med barnmorskan?

• skrållan1978

hejsan! Ringt till min BM nu, hon tror det e pga blodtrycket, ska vila o dricka mkt idag o ska vara där halv9 i morgonbitti=) mår fortf PISS o e sååå skum i kroppen
     darrig, mår illa fortf, hjärtklappning o SD o mensvärk

Nummer 5 i magen=)
  • Tagetes66

Jag hade ännu lägre blodtryck när jag var sjuk (i ca v 28) för ett tag sedan. Fick då massor med dropp p.g.a. lågt blodtryck hänger ihop med vätskebrist tydligen.

• Tessie tessie

Om dina sd blir värre eller du får starkare mensvärk så tycker jag att du ska ringa förlossnignen. Bättre åka in en gång för mycket än för lite. Hoppas du´blir bättre över natten.

• skrållan1978

har ju haft diarrer i några dgr nu o nyss var jag på toa o gjorde nummer 2, jättelöst, när jag sedan ska torka mig även fram då,(hade kissat) så va det lite blod på pappret, inte alls mkt, typ som stor som en nagel med lite elsm, men det va blod,=/

Nummer 5 i magen=)
  • pulmones

eftersom inte din bm hjälper dig så ring förlossningen för rådgivning.

• Feelfree

Ja då tycker jag att du åker in till akuten omgående.

NU!!

Kram

• Luddvar

Det är inte så att bebisen vände sig idag? När mina barn vänt sig om med huvudet ner har jag blivit illamånde och yr. Otäckt.

Svar på tråden Plötsligt illamående/skakig olustig... v 32, hjälp!