• skrållan1978

Plötsligt illamående/skakig olustig... v 32, hjälp!

hej!
     är gravid i v 32 och  helt plötsligt för en stund sen så började jag må jätteilla, det kom på 1 sekund o jag blev alldeles svag i hela kroppen, trodde det va blodsockerfall o åt bullar o sagt för o se om det blev bättre, men inte då, måf  fortf jätteilla, har lite SD( men har såna jämt, sjukskriven pga dem), dessutom har jag vart lite lös i magen några dar, men trott det va pga järntabletterna. Tog blodtrycket i gårkväll o det va lite lågt, 80/50???? kan det vara därför jag mår lite konstigt??? i går hade jag hög puls stundvis med ca 130 slag / minuten..

Nummer 5 i magen=)
  • Svar på tråden Plötsligt illamående/skakig olustig... v 32, hjälp!
  • Luddvar

Missade att du blödit lite. Det gör man ju inte när barnet vänder sig. Åk du in och kolla upp dig och var inte hemma och orolig.

• Bling

Jag har haft likadant som dig i ca fyra veckor (i v. 33 nu), dock ingen blödning. Vad sa BM??

Mitt "övre" blodtryck har varit mellan 110/120 hos BM men slår vad om att det är lägre hemma. Blir svimfärdig, yr, olustig, illamående och kräks. Får också hjärtklappning. Läkaren och BM hade ingenting att säga när jag frågade men jag tycker det känns som blodtrycksfall... Läkaren sa också att illamående och blodtrycksfall inte hör ihop, men det tycker jag låter konstigt. Är ssk och nånstans känns det som att det hänger ihop.

Hoppas du snart mår bättre! Jag försöker vila mycket, ta det lugnt på förmiddagarna när det är värst och dricka mycket. Lycka till!!

• Bling

Glömde säga att man ska försöka inte ligga på rygg också, det sa iaf min BM. Jag vänder över mig på rygg på natten men nu får min sambo kila fast mig mellan kuddar på kvällen så jag inte kan Men tydligen trycker det på stora blodkärl då så att man kan må konstigt och bli illamående...

• Tessie tessie

Ring förlossningen! Det ska man alltid göra om man får en blödning.

• skrållan1978

ska se om det kommer vid nästa toabesök, gör det det så ringer jag direkt in

Nummer 5 i magen=)
  • skrållan1978

det va lite slem i blodet med

Nummer 5 i magen=)
  • Tessie tessie

Kan ju vara slemproppen o en teckenblödning. I så fall kan ju en förlossning va på g. Eftersom du är i v 32 så kommer dom ju att vilja ha in dej så tidigt sm möjligt då det kan gå att stanna ett påbörjat värkarbete med bricanyl.

• cpinglan

Jag förstår inte att du ens tycker att det är att diskutera!!! ÅK IN! Precis som Tessie tessie säger, hellre en gång för mycket!
    Lycka till!

• Tessie tessie

Hur har det gått för dej över natten? Åkte du in igår?

• skrållan1978

var hos BM i går o fick göra undersökning, hon såg att det fanns lite blod kring livmodertappen o den e mjuk o lite kortare, helt normalt sa de hon. har öppnat mig 0,5 cm tiill på 2 veckor, men för en omföderska kan man gå lite öppen i många veckor innan så det e inget som säger att det ska komma bebis nu=)
    Vilket käänns skönt, för han får allt stanna inne ett tag till=)

Blödningen har helt slutat nu och allt annats såg bra ut=)

Nummer 5 i magen=)
  • skrållan1978

Glömde ju tala om att blodtrycket nu var bra i går, 140/75.

Nummer 5 i magen=)
  • Secrets

Va skönt o höra!
    Ja då hoppas vi på att den stannar ett tag till.
    Ta hand om dig!
    Kram

Svar på tråden Plötsligt illamående/skakig olustig... v 32, hjälp!