Inlägg från: skorpionen80 |Visa alla inlägg
  • skorpionen80

Våra tre katter här hemma heter Filippa, Kotten och Timotej. Tycker du om människonamn eller kändisnamn eller har du något annat "krav"? Kanske blomnamn? Namn från någon film?

• skorpionen80
    Anglevåg skrev 2008-05-08 11:54:12 följande:
    10 till 12 sa vet. till mig när de gav de vac. allafall
    Då har han/hon fel. MINST 12 veckor är det. Alla vet är tyvärr inte duktiga på katter =(
  • skorpionen80
    Anglevåg skrev 2008-05-08 12:29:50 följande:
    Inte för vara sådan. Men hur kan du bara anta att jag inte skulle ge mina katter ett bra foder? oavsett om det är raskatter eller inte. Mina kattungar får Hill's Natures best kitten 1-12 månader, köpt på smådjurskleniken (din vetrenär) i Helsingborg. och även hill's blötmat. och nej det är ingen raskatt men jag vill ändå ge de bra mat.
    Det är jättebra mat! Att man ska ge rasspecifikt är bara ett försäljningsargument från Royal Canin.
  • skorpionen80

Lilly, Daisy, Lotus, Vide, Vallmo, Timotej, Poppy, Iris är några blomnamn som passar som namn.

• skorpionen80
    Carmen80 skrev 2008-05-08 22:30:57 följande:
    Vill tillägga att en innekatt som vuxit upp inomhus, utan att jaga eller leva i naturen är självfallet känsligare än utekatter.Förstår inte den dumme det liksom?
    Känsligare mot vad? Om de äter samma foder som en utekatt, så borde de ju få lika mycket av alla ämnen. Vad är det då som gör att de utvecklar allergi? Att de inte har gräs under tassarna? Att de inte utsätts för lika mycket smitta som utekatterna? Fast vad har det med maten att göra?
Svar på tråden kattnamn