• Trollemora

kattnamn

Det börjar nu bli dags att ge våra små kattungar namn, ja jag vet att de kanske inte får heta de när de lämnar oss men jag vill ändå ge dem namn, de ska ju bo är i 8 veckor till.

Det är bara det att det står helt still när det är kattnamn.
    Det är tre st små halv lurviga troll var av en kolsvart hona utan svans (är manx i mammakatten) sen är det två grå, identisk lika förutom att det är en hane och en hona.

De enda namnen jag kommit på och är insnöad på är
    Cocco, Channel och Dior..... kan bero på att min syrra är inom den branchen...hmm

Deras mamma heter Stumpan pga sin korta svans och vår gamle katt heter Puh.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 08:27
    TACK ALLA för era namnförslag.
    Hittade massa fina namn men i går så säger gubben efter ert fina engagemang att han vet va de ska heta.... han som inte brytt sig alls innan
    Jo det ska vara Blixten, Sally och sen fick det bli Flo även om han sa Bärgan..... kan tala om att barnen snabbt köpte dessa namn.... så där fick man inget att säga till om.

• Svar på tråden kattnamn
  • Anglevåg

Mina katter heter Blomma (en hane Förvånad) Bambi (en hona) Molly (hona så klart) och sarek (en pojke)

Sen har jag 6 katt ungar som ska få nya hem till helgen då är de 10 veckor och vi har kallat dom för ; Maja, Sotis, Tuffs, Ariel, Blomm och Shaggy

(Dottern har döpt alla katter utom Sarek och Molly)

• MJO 81

Här är några namn som jag tycker är fina på kissekatter
    Lotus (kan va både hona å hane)
    Lisen
    Laban
    Singoalla
    Prinsen
    Tiger

Lycklig mamma till världens bästa Liam!
  • Majsan70
    Anglevåg skrev 2008-05-07 22:00:23 följande:
    Mina katter heter Blomma (en hane ) Bambi (en hona) Molly (hona så klart) och sarek (en pojke) Sen har jag 6 katt ungar som ska få nya hem till helgen då är de 10 veckor och vi har kallat dom för ; Maja, Sotis, Tuffs, Ariel, Blomm och Shaggy(Dottern har döpt alla katter utom Sarek och Molly)
    Du vet att ungarna skall vara 12 veckor när de lämnar mamman o inte 10 veckor??? Bara en parentes.

Svar på TS...vi döper våra ungar efter Figurerna i Tolkiens böcker. O sen har vi självklart vårt stamnamn med oxå.
  • Eleonora73

Våra katter genom åren har hetat Tellus, Bosse, Lisa och nu har vi en Måns-Hilding.

• Trollemora

tack för era förslag... inget som kändes hundra.... men Lotus va jätte fint

• Carmen80

Min ena kise heter Carmenzita och den andre heter Musse =)Perserkisar=)

• LovelyMeLovelyYou

Jag haralltid älskat ovanliga namn.

Döpte min mammas katt till Nancy, efter Nacy Spungen (var 14 bast )
    Hennes kattungar i sin tur fick arbetsnamnen: Nangijala, Daisy Daisy bytte senare namn till Nisse då det var fel kön , Lurifax och Sid (efter Nancy Spungens pojkvän Sid Vicious).

Sedan mina nuvarande katter:

Vår kolsvarta katt heter Stjärna då hon lyser upp vår dag De andra två heter Sissi och Serafina men de har inte vi döpt...

• Anglevåg
    Majsan70 skrev 2008-05-08 07:40:27 följande:
    Du vet att ungarna skall vara 12 veckor när de lämnar mamman o inte 10 veckor??? Bara en parentes.Svar på TS...vi döper våra ungar efter Figurerna i Tolkiens böcker. O sen har vi självklart vårt stamnamn med oxå.
    De ska  och ska de rekomenderar mellan 10 till 12 veckor... det finns de som lämnar bort när de är 8 veckor. Jag har aldrig sett någon lag på att de ska vara 12 veckor!
Svar på tråden kattnamn