Inlägg från: Anglevåg |Visa alla inlägg
  • Anglevåg

kattnamn

Mina katter heter Blomma (en hane Förvånad) Bambi (en hona) Molly (hona så klart) och sarek (en pojke)

Sen har jag 6 katt ungar som ska få nya hem till helgen då är de 10 veckor och vi har kallat dom för ; Maja, Sotis, Tuffs, Ariel, Blomm och Shaggy

(Dottern har döpt alla katter utom Sarek och Molly)

• Anglevåg
    Majsan70 skrev 2008-05-08 07:40:27 följande:
    Du vet att ungarna skall vara 12 veckor när de lämnar mamman o inte 10 veckor??? Bara en parentes.Svar på TS...vi döper våra ungar efter Figurerna i Tolkiens böcker. O sen har vi självklart vårt stamnamn med oxå.
    De ska  och ska de rekomenderar mellan 10 till 12 veckor... det finns de som lämnar bort när de är 8 veckor. Jag har aldrig sett någon lag på att de ska vara 12 veckor!
  • Anglevåg

10 till 12 sa vet. till mig när de gav de vac. allafall

• Anglevåg

aja... mina katter får nya hem i helgen och med tanke på att det är jag som fött upp de med ersättning så kan det kvitta de äter torrfoder och blötmat.

• Anglevåg
    Carmen80 skrev 2008-05-08 12:05:13 följande:
    Vill inte lägga mig i men jag hoppas att det inte är raskatter du har då.De ska ha torrfoder, spec för rasen som ex Royale Canin.aAla kanske inte tycker det är viktigt men det är väldigt viktigt att katten får rätt foder =)
    Inte för vara sådan. Men hur kan du bara anta att jag inte skulle ge mina katter ett bra foder? oavsett om det är raskatter eller inte. Mina kattungar får Hill's Natures best kitten 1-12 månader, köpt på smådjurskleniken (din vetrenär) i Helsingborg. och även hill's blötmat. och nej det är ingen raskatt men jag vill ändå ge de bra mat.
  • Anglevåg

Det är väl inte konstigt man tar illa vid sig när du skriver "hoppas det inte är raskatter" till mig när du inte har någon aning om vad det får för mat ännu utan antar att det inte var någon bra mat.

Alla katter mår bäst av specialfoder.

Svar på tråden kattnamn