Inlägg från: Carmen80 |Visa alla inlägg
  • Carmen80

kattnamn

Min ena kise heter Carmenzita och den andre heter Musse =)Perserkisar=)

• Carmen80
    Anglevåg skrev 2008-05-08 11:30:01 följande:
    De ska vara 12 veckor.Det handlar om kattens välmående!
  • Carmen80

Kan ju lite andra namn med:
    Tristan
    Isolde
    Isa
    Texas
    Carmenzita(min)
    Musse (min)
    Dina
    Dino
    Tequila
    Cherie
    Pebbles(fint =))
    Bianca
    Oscar
    Morgan

• Carmen80
    Anglevåg skrev 2008-05-08 11:59:11 följande:
    aja... mina katter får nya hem i helgen och med tanke på att det är jag som fött upp de med ersättning så kan det kvitta de äter torrfoder och blötmat.
    Vill inte lägga mig i men jag hoppas att det inte är raskatter du har då.De ska ha torrfoder, spec för rasen som ex Royale Canin.aAla kanske inte tycker det är viktigt men det är väldigt viktigt att katten får rätt foder =)
  • Carmen80
    Granada skrev 2008-05-08 13:28:24 följande:
    TS: Vad är det för fel pâ namnen du "snöat" in dig pâ?Carmen80: Varför ska raskatter ha annan mat än andra katter??? Bra foder är väl viktigt till alla katter eller? Mina icke raskatter fâr foder anpassat efter deras individuella behov precis som mina raskatter fick.
    Vad ni tar illa vid er.
    Raskatter mår bäst av viss specialfoder och då menar jag ex inte Friskies och Whiskas.
  • Carmen80
    ÄnglatofflAnn skrev 2008-05-08 16:18:58 följande:
    Tycker inte du ska ta illa vid dej av de påhopp som görs av en ovetande människa. Vare sig det är huskatt eller raskatt så ska de ha bra mat. Jag vet att du ger både dina huskatter och raskatter fin mat och sköter dem utmärkt. Jag vet även hur du med hela din själ och hjärtat räddat dessa sex små liven genom att mata och nappa dem dygnet runt och pysslat om dem i snart 10 veckor.Grattis till ett stort jobb, bara en djurvän med stort kunnande och massor av kärlek hade klarat det, precis som vetrenären sa ( som är mycket duktig på just katter)!!
    Jag menade inte att icke raskatter inte ska har bra foder!!!!!
    Kalla mig inte ovetande när det gäller katter, då har du hoppat på fel person ska jag berätta för dig!!!

Vad jag menade var att blötmat inte ska ges till raskatter.Specilafoder , torrfoder ska givetvis ges till ALLA katter, oavsett ras.

Det är lättare för en raskatt, att utveckla allergier, därav ska man hålla dem ifrån blötmat.
  • Carmen80
    vackrastarflow skrev 2008-05-08 21:02:56 följande:
    och jag ska sluta spamma, ser nu, med allergier?? var har du den faktan från?

Av fletalet veterinärer samt våra uppfödare.Det är inte bra med tanke på att de har lättare att få allerigier, i flesta fall innekatter.

Jag tjänar ingenting på att ljuga om detta.

Vill bara att det ska komma fram att det är vikigt, men detta är helt ot så det får lämnas hädan.

• Carmen80
    vackrastarflow skrev 2008-05-08 21:15:42 följande:
    men VAD är det i blötfoder som är allergiframkallande?? vad finns i blötfoder som inte finns i torrfoder?
    Det får du vända dig till veterinären och fråga.Ställde inte den frågan.
    Det enda de har sagt är att raskatter endast ska ha torrfoder, fullvärdigt torrfoder.DVS inget man handlar i daglighandeln, utan hos veterinär eller djuraffärer.
    I blötmaten nämde en iaf att det var tillstser som skader mer på lång sikt än gör nytta.
    Och att det kan utveckla allergier.
  • Carmen80
    vackrastarflow skrev 2008-05-08 21:33:19 följande:
    ja det är inte så konstigt att din veterinär sagt detta, de blir sponsrade, främst av Hills...men visst, jag låter själv min katt äta RC, men jag får nog leta mig svettig efter RC Housecat. fast hon är inte raskatt så hon kan luuuugnt äta blötmat *pust*dock så tror jag inte ett dugg på det du påstår. och jag hade definitivt haft mina tvivel på en veterinär och uppfödare som påstår detta. angående kattnamn så tycker jag Smilla är enormt vackert
    Tvivla på, det gör inte mig så mkt..Sa att raskatter har större risk att utveckla allergi med blötmat, främst innekatter.Det är vanligare att en raskatt är innekatt.
    Det har jag ftt berättat för mig av fler än en veterinär och två uppfödare.Men visst, ska fråga dig nästa gång när det gäller katters hälsaFundersam
  • Carmen80
    vackrastarflow skrev 2008-05-08 22:20:05 följande:
    jag finns tillgänglig ganska ofta! du är så välkommen så!fast jag måste fråga, för jag kan ju inte då jag inte har en raskatt (iom att det skiljer sååå mycket mellan ras- och huskatt), om en raskatt får tag i en mus kan den då också bli allergisk? för senast jag kollade så var inte mus torrfoder. och gäller detta även BARF?
    Varav detta giterade bemötande?
    Det är vad jag blivit tillsagd och det följer jag med flera.Säger inte att din huskatt inte ska ha bra mat lilla du .
    Uppfödare kan sånt vettu =)
    Lägg ner nu, hitta någon annan atT bråka med.Jag är inte intresserad!
  • Carmen80

Vill tillägga att en innekatt som vuxit upp inomhus, utan att jaga eller leva i naturen är självfallet känsligare än utekatter.Förstår inte den dumme det liksom?

• Carmen80
    skorpionen80 skrev 2008-05-08 22:38:16 följande:
    Känsligare mot vad? Om de äter samma foder som en utekatt, så borde de ju få lika mycket av alla ämnen. Vad är det då som gör att de utvecklar allergi? Att de inte har gräs under tassarna? Att de inte utsätts för lika mycket smitta som utekatterna? Fast vad har det med maten att göra?

Hänvisar till tidigar inlägg, har blivit rekomenderad det.av flera veterinärer och torrfoder från bra leverantörer är fullgott.
    Uppfödare rekomenderar samma sak.
    Men alla får väl gör som del vill??

Väljer ni att tro att blötmat är bra för en innekatt så varsågoda.
    Eller gör så, fråga er vetetrinär nästa gång om en innekatt inte är känligare än vad utekatter är.
    Tänker inte sitta här och tjfas med er när ni inte ens är villiga att ta till er det man skriver.

• Carmen80
    vackrastarflow skrev 2008-05-08 22:51:44 följande:
    jag tar mig till saker när det finns en anledning till det. som sagt, veterinärer har väldigt lite näringslära och är dessutom sponsrade av Hills och RC. Någon som minns påsen man fick första besöket? Inte är det veterinären som betalar den...
    Och uppfödarna tjänar miljarder på att låta sin kunder få katter som dör tidigt eller hur????De vill ju inte sina katters bästa iaf....
    Skrikandes
    Vi lägger ner detta.!
  • Carmen80
    vackrastarflow skrev 2008-05-08 23:03:44 följande:
    jag kan ge dig fem uppfödare här och nu som håller med mig.javisst, det är alltid bekvämt att lägga ner när det inte går som man vill.
    Verkligen mogen du är=)
    Har annat att göra än disktera med dig vilket foder du ger din katt, mig kvittar det.
    Det går visst som jag vill, du överskattar din betydelse lilla vän =)
Svar på tråden kattnamn