Inlägg från: Amber1975 |Visa alla inlägg
  • Amber1975

Chick litt

Nån som har lite tips på bra chick litt a´la Marian Keyes, Anna Maxted och Helen Fielding. Är så lässugen.

• Svar på tråden Chick litt
  • Amber1975

Åh vilka bra tips, ska beställa av dem alla tre.

• Amber1975

Ingen fara Tack snälla för tipset!

nirakanna2 skrev 2008-05-08 21:32:31 följande:
    Oj, förlåt. "Min" Anne skulle vara en Jane. Inte meningen att luras
  • Amber1975

Oh hon är min absoluta favvo. Beställde just två böcker av henne. De böckerna har ju allt!
    Zander O Cayenne skrev 2008-05-08 23:30:16 följande:

Janet Evanovich skrivar väldigt kul och lättläst, tycker jag. Det är kanske inte riktigt samma schanger (ja, vet att jag har stavat helt fel men kommer inte på hur det stavas irriterande) som de andra författarna som du har fått tips på men väldigt underhållande. Hennes böcker är skrivna i nummerordning men gå att läsa lite hur man vill. De handlar om Stephanie Plum som tar jobb som prisjägare, kanske inte den bästa men deffinitivt den mest ihågkomna Och nu när jag googlade såg jag att det utkommit en bok till, så jag ska beställa omgående.
  • Amber1975

Mmm han verkar vara en riktig goding... men ack så farlig
    Zander O Cayenne skrev 2008-05-08 23:36:57 följande:

Svar på #10Nästan allt... Skulle vilja ha en livs levand Ranger upoppande ur boken att titta på Om man vågar... Tror han är i mina fantasier, även om jag har en sambo *rodnar*
  • Amber1975

Åh attans att jag redan beställt. Den verkar jättebra. Får bli nästa gång. Tack snälla för tipset.

Zander O Cayenne skrev 2008-05-08 23:51:18 följande:

Jag har alla! Utom den sista då. Fick 1-10 i Morsdagpresent förra året och sen beställde jag 11 när jag var sängliggande när jag väntade tvillingarna. Jag är en riktig bokmal men har bara hunnit att läsa en enda bok sen jag fick tvillingarna. Nästa sak på min lista av Jill Smolinski, Fick sånt sug efter att läsa när den var slut, mådde nästan dåligt ett par dagar. Men huset grodde igen totalt på bara den dagarna som jag läste så får nog vänta till sambon har semester.
  • Amber1975

Beställde den, verkar bra

nublu skrev 2008-05-08 23:32:47 följande:
    Emma Hamberg - Brunstkalendern. Finns som pocket.
  • Amber1975

Hennes böcker blir tyvärr sämre för varje bok tycker jag. Vattenmelonen var ju klart bäst enligt mig.

nublu skrev 2008-06-04 13:54:16 följande:
    Nu har jag läst Marian Keyes senaste och den är sådär. Funkar som tidsfördriv men jag stör mig på upplägget.
Svar på tråden Chick litt