Inlägg från: Anonym (??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (??)

blöder hela tiden

har sedan mars haft blödningar i stort sett hela tiden, det går någon vecka eller två sedan är mensen (?) tillbaka. Det varierar i hur mycket , men jag har oftast en normal blödning och två mindre som varar i ca. 4 dagar. Dessa mindre blödningar brukar ha en annan "konsistens" och en brunare färg än dom vanliga.. Har även haft ganska ont i magen till och från.
    Ursäkta äckel detaljerna...

Har någon varit med om samma eller finns det någon som vet/har ett förslag vad det här kan bero på??
    Jag vet att jag borde kolla upp det , men vill höra om nån här kanske har nån aning om vad som är fel..

• Svar på tråden blöder hela tiden
  • Anonym (??)

okej tack för svaret, hm..ska nog ringa imorn då.
    Brukar blödningar vara ett "tecken" på det eller ? =O

nån mer som tror sig ha en förklaring ?

• Anonym (??)

jaha okej, tack! Ska fan kolla upp det här fort nu!
    trode ett tag att jag kanske var med barn (en vän till mig blödde nämligen till och från till vecka 21, och märkte inte av graviditet förens då pga av det) har ju inte gjort något test , men nu låter de ju mer som cystor..
    tack för att ni tog er tid att svara!

• Anonym (??)

mariahammarberg: tack för infot!!! Men jag är bara 19.. , kanske är ett sällsynt fall om det nu skulle vara så .

• Anonym (??)
    mariahammarberg skrev 2008-05-08 22:48:01 följande:
    kan ju hoppas att du är gravid. Be att få göra gravtest och enkel gyn undersökning i morgon till en början. be oxå om provtagning för blodvärde(hB) och järnvärde(ferretin och transferrin) om du haft täta och rikliga blödningar. kan ju behöva äta lite järntillskott....Lycka till!
    Ska nog göra det!!
    fast blödningarna är inte så rikliga, eller den första är normal och resten är "små", men det kanske inte spelar någonroll..
  • Anonym (??)
    mariahammarberg skrev 2008-05-08 22:51:35 följande:
    det är ändå mer än vanlig mens ( ett par dagar till en vecka varje månad)Lova att ringa i morgon för att sedan skriva vad som händer sedan. jag menar ifall du skulle va gravid
    Vill inte lova något, men ska försöka hinna ;)(I'll do my best!)
    Planerar inte direkt barn , men hellre det än myomer ! Tack för svaren , det här gjorde mig lite klokare iaf!
  • Anonym (??)

En sak till!
    Finns det kanske någon som har varit gravid och ändå blött (blödit?) som en gris? Eller vet nån som varit det/är ?
    Skulle gärna rådfråga min vännina , men hon befinner sig utomlands just nu så det är lite svårt =P

Svar på tråden blöder hela tiden