STORA problem med svärmor o sambo!! Långt..
Tycker att du ska försöka att inte ta åt dig av vad din svärmor sagt och gjort. Hon borde veta bättre att man är känslig som nyförlöst, och även om det är hennes första barnbarn så är lite respekt aldrig fel. Jag hade blvit helt skogstokig om det varit min svärmor som betedde sig på det där viset. Visst att du kanske kan ha lite överseende med henne, med tanke på att hon förlorat sin man å så men som du sa, erat barn är INTE lösningen på hennes problem eller sorg. Den måste hon hantera själv.
Och din sambo måste inte hålla med dig, men han borde visa dig mer hänsyn och ändå försöka medla mellan er, och få sin mamma att förstå varför du reagerade som du gjorde och prata lite med dig och försöka medla. Alla är ju olika känsliga i olika perioder, men om man inte kan säga vad man tycker och tänker till sina nära och kära, ja då är nåt verkligen fel anser jag!!
Stå på dig, och låt din sambo "ta fajten" med sin mamma. Låt henne sura och spela sårad, det är HON som en dag kommer stå där och veta med sig att hon missat de första speciella månaderna av sitt första barnbarns liv.
Jag hade inte vikit mej en tum, jag hade tvingat min sambo att få sin mamma att fatta varför jag reagerade som jag gjorde, och vad som är viktigt för mig, och för oss som familj.
Lycka till, och hoppas att allt löser sig snart. Det är jobbigt att gå omkring och må dåligt.
*kram*