STORA problem med svärmor o sambo!! Långt..
Håller inte riktigt med.
Generellt tycker jag att om det uppstår en konflikt med någon svärförälder så måste nog den vars förälder det gäller ändå visa att han/hon är lojal med en ny familj! Därmed inte sagt att svärföräldern är ensam om att ha felat men då är det, tycker jag, ändå så att svärsonen/dottern inte ska behöva ta allt själv. Där måste ändå "barnet" på något sätt agera buffert mellan och försöka hjälpa till att lösa situationen.
Det här är ett återkommande tema i vår familj. Inte så att jag egentligen har några konflikter med mina svärföräldrar, ärligt talat skulle det kännas ganska befriande att verkligen få bråka! Nu är det mest bara att jag går omkring och irriterar mig för att jag inte, hur jag än försöker, begriper mig på svärisarna och känner det som att ingen någonsin kan fråga dem rakt ut och få ett ärligt svar! Vet liksom aldrig var jag har dem och försöker få maken att kräva svar men det törs han inte riktigt ohc det gör mig tokig. Men så lär jag få ha det tills de trillar av pinn så det är väl bara att lära sig leva med.