• HegeOlsen

STORA problem med svärmor o sambo!! Långt..

Din sambo hörde vad du sa i telefonen och han har inte alls samma uppfattning som dig över hur du betedde dig.
    Din uppfattning över hur du drabbar din omgivning är inte alenarådande, du kanske får lyssna lite bättre på din sambo som känner sin mamma mer än vad du gör och försöka hitta en bättre lösning framöver.

Anonym skrev 2008-05-08 23:20:59 följande:
    När sambon vaknade så sa jag att jag hade pratat med henne o då hade han hört det. O han tyckte att jag betett mig illa!!
  • HegeOlsen

Jag tycker att varken din sambo eller du ska berätta förtroliga intima saker för omgivningen om inte respektive gjort klart att det är ok.
    Jag förstår helt fullt och fast att du inte vill få dina bröstvårtor exponerade eller dina besök hos psykolog, det är din sak att berätta för dem du känner förtroende för. Det är ju också bara du som bäst kan svara på de frågor informationen kan ge.
    Men du å din sida måste också sila den information du läcker ut, det är inte ok att din sambo ska måsta hantera andra i er relationsfär kring det som rör era relationsproblem. Vill du å ena sidan att det ska vara en gräns så måste det också finnas en gräns på din sida. Din mamma skred över gränsen och du är orsak till att hon kunde göra det.
    Du kan inte kräva en gräns åt ena hållet om du inte själv klarar att hålla samma gräns åt det andra hållet.

Taggar betyder alltid utsatthet och försvar, din sambo känner sig angripen och jag tycker av din beskrivning att du faktiskt är orsak till det och kan göra något åt det. Vad tror du själv?

Anonym skrev 2008-05-13 22:39:44 följande:
    Ang. min mamma så ringde hon utan min vetskap. Hon skällde inte på honom utan försökte medla och förklara hur känslig man kan vara efter en förlossning. Han berättade att hon ringt. När man bara får skit från andra håll kändes det skönt att nån iaf försökte hjälpa till. Efter det har hon inte "lagt sig i" överhuvudtaget. Men hade hon frågat mig om hon fick ringa så hade jag nog sagt nej eftersom, precis som du skrev peggie, det är vår relation. lilla jag: blir så glad av dina inlägg ( du säger det jag vill höra, Haha=) nej då men känner mig förstådd. Du måste vara lika puckad som jag =DPrata i lugn o ro...mmmm.. Hur skulle det gå till, det är ju taggarna ut på en gång. O en sak som stör mig att efter ett sånt här gräl försöker han vara som vanligt, som om ingenting hänt. Man måste ju försöka reda ut saker o ting! Men just nu orkar jag inte "prata" med honom, orkar inte med att bli dumförklarad igen. Vet inte ens vart jag ska börja heller för den delen. Känns som allt kvittar...Tusen kramar!
Svar på tråden STORA problem med svärmor o sambo!! Långt..