• TigerLinn

vad förklippar du med olika stjärntecken

hej.
    i dag på jobbet pratade jag med en kollega om detta med olika personlighets drag som ofta stämmer in på olika stjärntecken.

jag undrar lite nyfiket. känner ni någon som har ett engligt er typiskt personlighets drag som andra med samma stjärn tecken? isf vilket.

OBS
    denna tråd är inte tills för att någon ska trycka ner en annan för att den känner vissa tycker av människor som är på olia sätt utan jag vill bara veta hur ni ser på era i eran närhet.

jag kan börja iaf.
    kom fram till i dag på jobbet med kollegan att vi båda känner en hel del tvillingar som töje rpå sanningen oh ljuger mycket lite mytomani i det hela. (jag menar inte att alla är det så ta inte illa upp om du själv är tvilling och INTE är på detta sätt.)

hoppas denna tråd blir det jag tänkt från början..

kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-10 11:24
    jag hörde i går av en annan vännina som kan en del om detta med stjärn tecken och tydligen är anledningen till att det ofta finna två sidor av ett stjärn tecken att det finns två olika aspekter en "god" och en "ond" den goda är i balans med sig själv och den onda inte. (nu är god och ont inte rätt ord att använda men jag kommer inte på vilka ord hon använde.. hoppas ni förstår?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-10 12:41
    possitiva och negativa aspekter menade jag.. :D

• Svar på tråden vad förklippar du med olika stjärntecken
  • sakoline

Jorå, känner av sånt.
    Eller, låtsas iaf :D
    Har märkt att folk jag mött och känt att "hm... henne/honom går jag inte helt jämnt med" har jag sen fått veta är skorpioner. jag själv är skorpion, och har då tänkt att vi är FÖR lika för varann. Men då har jag förstått hur de fungerat och tänkt. Samma sak en del som är helt olika, och jag förstår inte dem, då har de varit tvillingar. Haha. Tvillingar har ofta "två sidor", ena stunden glada, andra stunden sura. Svåra, med andra ord.
    Tanken är rolig, men om det är sant vette fan. Antagligen inte.

• Teskedsmamman

Tvillingar är ombytliga tycker jag... min mamma är typisk tvilling....

Vattumän (som jag själv och min son och hälften av mina kompisar) är personer som sticker ut, som gärna hamnar i centrum automatiskt genom sin sprudlande personlighet och karisma.

Skyttar är stabila personer med fötterna på jorden

Vågar har beslutsångest (iaf min son )

Lejon är svåra i största allmänhet ett jävla humör och envisa (ytterligare en son och fd sambo)

Skorpioner har humör de med, är mer tjuriga än vad lejon är

övriga stjärntecken har jag inte så stor uppfattning om....

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • sakoline

Kräftor känner jag många, många killar som varit det, och nuvarande sambon.
    De är trygga och lite gammaldags och känsliga; tröstar och medkännande. Men även de har humör och kan bli sura och griniga.

Vädurar lite svårt, men en gammal kompis var rätt utseendefixerad och gillade skönhet/mode och sådant ska ju vara typiskt vädur.

Våg (morsan) - vill att allt ska vara bra och försöker medla.
    Skyttar (farsan) - raslösa eller är det bara han?

• sakoline

Juste
    Jungfru - en smula pryda, pedantiska :)

• Teskedsmamman
    sakoline: min man skytten är rastlös, medan kompisen som är det är kolugn... finns väl avarter
    Men jungfrur är pedantiska, glömde att jag har en fd pojkvän som var pedantisk jungfru och brorsan är jungfru också *ops* en smula pedantisk... sedan kommer undantaget kompisen som är laidback slarvpotta trots att han är jungfru
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • signaturbyte

Jag är en typisk Tvilling. Mer än så säger jag intee Går att läsa sig till, och det som står - det är jag.

• TigerLinn

okej.. får man fråga om du menar det jag skrivit om tvillingar eller de någon annan skivit?

signaturbyte skrev 2008-05-09 01:16:24 följande:
    Jag är en typisk Tvilling. Mer än så säger jag intee Går att läsa sig till, och det som står - det är jag.
  • signaturbyte

"kom fram till i dag på jobbet med kollegan att vi båda känner en hel del tvillingar som töje rpå sanningen oh ljuger mycket lite mytomani i det hela."

töja på sanningen det är inget positivt men jorå.. det händer allt för ofta.

"Tvillingar är ombytliga tycker jag"

jepp.. hör väl ihop med att tvillingar är flyktiga av sig, hatar rutiner, älskar förändringar, lite drama här o där.

jag älskar nytt, möblerar om huller om buller varannan vecka, köper nytt.. ja.. allt gammalt o rutiner.. *brr*

Funkar väl sketabra att jag är i ett förhållande med en typisk skorpion. mer lik sitt tecken än han får man leta efter

• KristenTjej84

Jag har nästan alltid haft problem med folk som är skorpioner.
    Är vattuman o enligt astrologi sidorna har skorpioner & vattumän de största konflikterna( bokstavligt talat fiender stod det på en sida) Så delvis så stämmer det, men inte i alla fall.
    Har aldrig haft problem med min farmor, min faster eller barndomskamrat som alla tre är skorpioner.
    Dock så har jag och min bror(skorpion) haft en himla massa bråk bland annat då han inte kunnat erkänna sina egna fel men vart duktig på att peka ut mina.
    Sen så var en av de elakaste tjejerna i min klass skorpion, och två arbetskamrater som jag blivit galen på har också varit skorpioner:)
    Så för det mesta fungerar inte kemin mellan mig o skorpioner.
    De negativa sidorna hos skorpioner jag har haft problem med är dessa:
    1. Hetlevrade
    2.Okänsliga
    3.Stolta
    4.Tjurskalliga
    5.Elaka
    6.Impulsiva
    7.Aggressiva
    8.Skrytsamma
    9.Gnälliga
    Men har även märkt dessa sidor hos skorpioner jag kommit överens med:
    1.Känsliga & ödmjuka
    2.Sympatiska
    3.Öppna
    4.Sociala
    5.Humoristiska
    6.Omtänksamma
    7.Intuitiva

• KristenTjej84

Dock så kan jag inte säga att alla skorpioner är exakt likadana, då jag inte känner alla i världen som är skorpioner.
    Kan bara säga av egen erfarenhet vad jag märkt.

Svar på tråden vad förklippar du med olika stjärntecken