• TigerLinn

vad förklippar du med olika stjärntecken

hej.
    i dag på jobbet pratade jag med en kollega om detta med olika personlighets drag som ofta stämmer in på olika stjärntecken.

jag undrar lite nyfiket. känner ni någon som har ett engligt er typiskt personlighets drag som andra med samma stjärn tecken? isf vilket.

OBS
    denna tråd är inte tills för att någon ska trycka ner en annan för att den känner vissa tycker av människor som är på olia sätt utan jag vill bara veta hur ni ser på era i eran närhet.

jag kan börja iaf.
    kom fram till i dag på jobbet med kollegan att vi båda känner en hel del tvillingar som töje rpå sanningen oh ljuger mycket lite mytomani i det hela. (jag menar inte att alla är det så ta inte illa upp om du själv är tvilling och INTE är på detta sätt.)

hoppas denna tråd blir det jag tänkt från början..

kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-10 11:24
    jag hörde i går av en annan vännina som kan en del om detta med stjärn tecken och tydligen är anledningen till att det ofta finna två sidor av ett stjärn tecken att det finns två olika aspekter en "god" och en "ond" den goda är i balans med sig själv och den onda inte. (nu är god och ont inte rätt ord att använda men jag kommer inte på vilka ord hon använde.. hoppas ni förstår?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-10 12:41
    possitiva och negativa aspekter menade jag.. :D

• Svar på tråden vad förklippar du med olika stjärntecken
  • sniwa

Bästa kärleksförhållandet har man tillsammans med någon i det motsatta tecknet. Man kompletterar varandra på ett bra sätt och det blir aldrig tråkigt.

Stenbock - Kräfta
    Vattuman - Lejon
    Fisk - Jungfru
    Vädur - Våg
    Oxe - Skorpion
    Tvilling - Skytt

Näst bäst är förhållande mellan tecken i samma element, ofta har man bra vänner där eller i samma tecken som man själv.

Jord: Stenbock/oxe/jungfru
    Luft: Vattuman/Tvilling/Våg
    Vatten: Fisk/Kräfta/Skorpion
    Eld: Vädur/Lejon/Skytt

(Kanske är det många tvillingar som inte hittar sin skytt?
    Det är ju inte lika många som föds i slutet på året... )

• Aquavit

Fast det är ju ändå inte bara soltecknet som styr vem man passar med, man har ju tex Venus som styr mycket över kärlekslivet.

Lite intressant att du skriver att oxen passar med Skorpionen, jag är tvilling, men har Venus i oxen, gift med en skorpion och bästa kompisen skorpion också...

Här kan ni om ni vet er födelsetid och stad ställa ert horoskop, ganska bra i alla fall.
    berglund.ceze.com/cgi-bin/astro/natal

Kan även roa er med att kolla hur du och din älskling passar ihop...
    berglund.ceze.com/cgi-bin/astro/comp2fast

sniwa skrev 2008-05-20 13:32:18 följande:
    (Kanske är det många tvillingar som inte hittar sin skytt? Det är ju inte lika många som föds i slutet på året... )
  • MajaMaria79

Jag är våg, mår pyton när folk i min närhet är ovänner. Då vill jag medla, det är av bnågon anledning mycket värre när andra är ovänner än om jag själv är en grälande part.
    Jag är också oerhört social och pratsam. En ganska typisk våg alltså, fast jag har lätt för att bestämma mig.

Sambon är Stenbock, mycket av det som skrivits här stämmer väldigt väl in. Han är lugn, ekonomisk, känslig och kan uppfattas som ointresserad av sin omvärld när han tänker en massa.

• TigerLinn

jag läst på en sida att vågar och vattumän var skälsfrender :)

tvilligar går jag sällan ihop med hehe men itnressant läsning

sniwa skrev 2008-05-20 13:32:18 följande:
    Bästa kärleksförhållandet har man tillsammans med någon i det motsatta tecknet. Man kompletterar varandra på ett bra sätt och det blir aldrig tråkigt.Stenbock - KräftaVattuman - LejonFisk - JungfruVädur - VågOxe - SkorpionTvilling - SkyttNäst bäst är förhållande mellan tecken i samma element, ofta har man bra vänner där eller i samma tecken som man själv.Jord: Stenbock/oxe/jungfruLuft: Vattuman/Tvilling/VågVatten: Fisk/Kräfta/SkorpionEld: Vädur/Lejon/Skytt(Kanske är det många tvillingar som inte hittar sin skytt? Det är ju inte lika många som föds i slutet på året... )
  • KristenTjej84

Jag är vattuman och har en jättefin relation med min kusin som är våg. Han har i vissa fall varit den enda som lyssnat & funnits där för mig både i vått och torrt.
    Har märkt att jag har lätt för att umgås med andra luft tecken, men även eld tecken. Dock har jag accedenten i skytten vilket kan också förklara faktumet att jag trivs med eld tecken.
    99% av alla kräftor jag känt har jag också kommit bra överens med då de är så sympatiska, varma & omtänksamma.
    Men fiskar, skorpioner, stenbockar & jungfrur: Har jag nästan alltid mer eller mindre trubbel med.( Av 18 fiskar/skorpioner jag känt så har jag haft problem med 11).
    Skorpioner har jag haft problem med för att många av dem varit svinigt elaka, fiskar för att de varit för själviska och för att det nästan aldrig går att kompromissa med dem, their way or the high way:)
    Jungfrur för att de blir sårade så lätt, + inte alltid kan erkänna sina fel men e duktiga på att peka ut andras.
    Stenbockar för att även de verkar vara gjorda av porslin och blir sårade om man är så lite som smått irriterad på dem.

Finns dock undantag av de stjärntecken jag sällan funkar med, som min farmor, några kusiner,min morbrors fru, min faster+ en barndomsvän & en nyfunnen vän som allt går bra med.

• Zocute

TS!

Jag måste bara fråga dig, skriver/säger du "förklippar"?
    Tyckte det var lite roligt, man säger ju ofta olika i olika delar av landet...

• TigerLinn

de skA stå förknippar

Zocute skrev 2008-05-21 12:08:03 följande:
    TS!Jag måste bara fråga dig, skriver/säger du "förklippar"?Tyckte det var lite roligt, man säger ju ofta olika i olika delar av landet...
  • Petrah

jag ser de olika stjärntecknen så här: har läst astrologi sen - 86 men min uppfattning är:
    Vattuman: Rastlösa, gillar att resa och flacka runt, kan vara Bi sexuella
    Fisk: Drömmare, gillar alkohol, älskar att prata och utbyta idéer.
    Vädur: Lugna på ytan, Envisa, älskar att röra på sig att vara aktiva, impulsiva,sexgalna
    Oxe: Envisa, tjurskalliga, lite tröga och lata, jobbamänniskor som älskar att tjänga pengar
    Tvilling: ombytliga, kan oxå vara Bisexuella, ta dagen som den kommer, snabba tankar och idéer. Gillar när dt händer saker.
    Kräfta: Hemma kära, lugna, gillar sin familj, inte stora krav, trofast vän, håller va dom lovar, sviker aldrig.
    Lejon: Lata, envisa, bekväma, älskar pengar, vill helst inte göra så mycket utan ha allt serverat, måna om sitt utseende.
    Jungfrun: slarviga, dt sägs att dom är pedanta men jag har aldrig träffat nån som är dt, trivs oftast ensamma, svårt att rota sig, kan vara lite småflummiga. finns olika jungfrur.
    våg: hypekondriker, stressiga, veliga, älskar allt fint som smycken och stenar mm.
    skorpion: Envisa, svartsjuka,dominanta, starka, aggresiva, målinriktade,sexgalna,lojala,hämdlystna.
    Skytt: charmiga, älskar djur,natur,resor,barn,frihet, livet. Kreativa, flörtiga, roliga, teaterapor.
    Stenbock: humor, lugna, kan fastna i droger som alkohol mm. kan bli deppiga lätt, arbetarmänniskor, pedanta, trygga.

Wild, Raw and Beautiful
  • Petrah

.......sen beror dt ju självklart på vart man har de andra planeterna oxå som tex månen och Asc.
    så allt kanske inte stämmer in på tex ett Lejon.

Wild, Raw and Beautiful
  • TigerLinn

intressant läsning

vill kommentera lite

jag är våg och du skrev detta om vågen
    våg: hypekondriker, stressiga, veliga, älskar allt fint som smycken och stenar mm.

en enda saker som stämmer in på mig är att jag är velig.. och med det menar jag att jag vill att mitt beslut ska kännas rätt i tiden just då. svårt att förkalra men det är typiskt vågar har ajg läst.

men itnressant läsning...

Petrah skrev 2008-05-21 16:12:51 följande:
    .......sen beror dt ju självklart på vart man har de andra planeterna oxå som tex månen och Asc. så allt kanske inte stämmer in på tex ett Lejon.
Svar på tråden vad förklippar du med olika stjärntecken