Inlägg från: Eisa |Visa alla inlägg
  • Eisa

Vuxna som blir bakfulla

Jag fattar inte varför vuxna människor dricker så mycket att de spyr och blir bakfulla. Hur tänker de?

Jag drack för mycket en gång när jag var 17, så jag mådde dåligt. Då tänkte jag "Nej såhär vill jag inte må igen" och sen dess dricker jag bara måttligt, innan gränsen är nådd.

VILL andra må dåligt? Lär de sig aldrig? Varför gör de samma misstag om och om igen?

• Svar på tråden Vuxna som blir bakfulla
  • Eisa
    Sarah84 skrev 2008-05-10 16:10:42 följande:
    Fast de finns många som blir bakfulla oavsett hur mkt/lite de dricker. Han en vän hon blir bakis även om hon så bara druckit nåra glas vin.. Så de där e väldigt individuellt. Ja mår aldrig dåligt dan efter oasvett hur mkt ja dricker.
    Klart man blir bakis av "nåra glas vin", det är ju MYCKET. Drick max 2 glas och du klarar dig. Man behöver inte mer för att få en bra stämning.
  • Eisa
    Tittij skrev 2008-05-10 16:12:09 följande:
    Varför irritera sig över nåt du inte har med att göra eller vet så mycket om? Om föräldrar är så bakfulla att de struntar i att ta hand om sina barn kan man väl lägga energi på att irritera sig, men vi andra uxna som tycker det är kul att festa till och som nån enstaka gång tycker bafyllan är värt det gör ju det utan dåligt samvete från andra.Och nej, vi dricker inte tills vi stupar och spyr. Igår drack jag tre glas rödvin när vi grillade och har idag jätteont i huvudet. Min sambo kan dricka tre öl och bli liggande hela dagen efter. Tyvärr är vi oliak känsliga.. Och det innebär inte att vi tänker bli helnykterister bara för att vi ett par gånger om året mår dåligt dagen efter....
    Ni behöver väl inte bli helnykterister? Du kansek borde dricka max 2 glas vin och din sambo dricka max 2 öl?
  • Eisa
    isisisis skrev 2008-05-10 16:13:03 följande:
    Kan tala om för dig att "bakfullheten" blir värre när man kommit upp i 40 års åldern.Det beror inte på att man druckit utan att tänka på konsekvenserna.Utan det beror på effekten "uttorkning".Som äldre har man lättare att "torka ut" efter alkoholkonsumtionen .Kroppen reagerar inte likadant som när man var 20.Själv dricker jag sällan numer.Men när jag var yngre var det betydligt mer Nu kan jag bli så bakis av 5 öl att jag ligger och kräka hela nästa dag.Så det är inte värt det!Ha det i åtanke!
    Jag dricker max 2 glas vin när jag dricker. Tror jag pallar det när jag är 40 också Skulle aldrig smälla i mig 5 öl. Då kissar man ju ihjäl sig.
  • Eisa
    Flytning skrev 2008-05-10 16:15:38 följande:
    Vissa tycker helt enkelt att det är värt att ha en baksmälla om man kan få sig en rejäl fylla. Tycker att det är upp till var och en hur man prioriterar...
    Men en "rejäl fylla"... Är det kul?
    Sarah84 skrev 2008-05-10 16:15:47 följande:
    Ne ja blir inte de. Men ja har heller aldrig mått dåligt dan efter. Ja kan lätt sitta & dricka en 3-4 glas vin utan att direkt känna att ja e berusad..
    Oj då! Jag känner MYCKET av 2 glas.
  • Eisa
    isisisis skrev 2008-05-10 16:16:27 följande:
    Ja .Tydlige har du väldigt kloka vanor TS.Men jag garanterar dig att 5 öl på en hel kväll inte är någon överkonsumtion bland folk i allmänhet.
    Skämtar du? Menar du att folk dricker FEM öl på en kväll? Varför?
  • Eisa
    061104 skrev 2008-05-10 16:18:50 följande:
    Njae, 10 öl får då inte jag i mig under en kväll iaf..Jag dricker fem kanske på hela kvällen.
    Men blir det inte väldigt mycket vätska för kroppen att ta hand om? Hur får det plats i magen? Hur orkar man kissa så mycket?
  • Eisa
    Tittij skrev 2008-05-10 16:20:17 följande:
    Men vad har du med det att göra egentligen? Vi dricker väl precis så mycekt som vi har lust med.. Förstår verkligen inte hur det kan irritera dig??
    När folk beter sig, i mina ögon, idiotiskt, så blir jag irriterad för att jag inte förstår varför de beter sig så. Jag är inte irriterad på människorna som super utan mer på att jag själv inte förstår grejen med det. För det måste ju finnas nåt underbart med det som jag missat eftersom så många gör det.
  • Eisa
    MansonDust skrev 2008-05-10 16:20:29 följande:
    Festar jag dricker jag ca 7 cider & ett par groggar. Ja jag blir bakis, nej jag spyr inte. Vem skadar det ? Jag festar så sällan, sist var i sept/okt 2007. Festar jag så vill jag bli full. Faktiskt.
    Men man kan ju bli full utan att må dåligt? Det finns ju en nivå man kommer till och sen blir det inte roligare fast man dricker mer. Det gäller väl att hitta den nivån?
  • Eisa
    Flytning skrev 2008-05-10 16:22:37 följande:
    Prova nån gång då...vem vet... du kanske älskar det.
    Jag gjorde det en gång som sagt Och jag gillar inte att må dåligt, konstigt nog. Så jag tror jag avstår.
Svar på tråden Vuxna som blir bakfulla