• Eisa

Vuxna som blir bakfulla

Jag fattar inte varför vuxna människor dricker så mycket att de spyr och blir bakfulla. Hur tänker de?

Jag drack för mycket en gång när jag var 17, så jag mådde dåligt. Då tänkte jag "Nej såhär vill jag inte må igen" och sen dess dricker jag bara måttligt, innan gränsen är nådd.

VILL andra må dåligt? Lär de sig aldrig? Varför gör de samma misstag om och om igen?

• Svar på tråden Vuxna som blir bakfulla
  • 061104

Ja fast jag blir bakis oavsett om jag dricker med måtta, faktiskt!

• 061104

Fast jag kan tillägga att spyr jag dock inte.

• Sarah84

Fast de finns många som blir bakfulla oavsett hur mkt/lite de dricker. Han en vän hon blir bakis även om hon så bara druckit nåra glas vin.. Så de där e väldigt individuellt. Ja mår aldrig dåligt dan efter oasvett hur mkt ja dricker.

• Miss Cee

Tja att dricka tills man spyr eller mår dåligt är väl rätt korkat att göra när man är vuxen. det är ju knappast så svårt att undvika.

Att bli bakfull däremot kan man lätt bli iaf, det räcker för många med att de dricker så de blir berusade, för att de ska få en lätt baksmälla. Och skulle tex jag undvika baksmälla helt skulle jag aldrig kunna dricka 2 glas vin ens.

Sen är det ju skillnad på baksmälla och baksmälla. Om jag låg ner dagen efter och trodde att jag skulle dö och spydde, så skulle jag inte dricka. Men det finns ju rätt många grader av bakfull-het.

• Sommaren22juni1979

Kanske man är av inre ego NÄR man tänker " Jag kommer inte bli lika full , jag klarar mig och jag blir inte lika full "

Jag har blivit rejält
    full och ändå inte lärt mig utav läxan , men bakis har jag typ inte blivit mer om jag dricker nåt glas vin.. DÅ blir jag bakis..

Nu dricker jag inte så ofta , mycket för att jag vet att jag kan må skit dagen efter ...
    Jag mår fint fint utan alkohol med , och jag som person behöver inte alkohol för att ha skoj ... har funnit det roligare utan ;);) men det är bara jag det ;)

Trillingar har vi fått ( kattungar då )
  • Tittij

Varför irritera sig över nåt du inte har med att göra eller vet så mycket om?

Om föräldrar är så bakfulla att de struntar i att ta hand om sina barn kan man väl lägga energi på att irritera sig, men vi andra uxna som tycker det är kul att festa till och som nån enstaka gång tycker bafyllan är värt det gör ju det utan dåligt samvete från andra.

Och nej, vi dricker inte tills vi stupar och spyr. Igår drack jag tre glas rödvin när vi grillade och har idag jätteont i huvudet. Min sambo kan dricka tre öl och bli liggande hela dagen efter. Tyvärr är vi oliak känsliga.. Och det innebär inte att vi tänker bli helnykterister bara för att vi ett par gånger om året mår dåligt dagen efter....

• Eisa
    Sarah84 skrev 2008-05-10 16:10:42 följande:
    Fast de finns många som blir bakfulla oavsett hur mkt/lite de dricker. Han en vän hon blir bakis även om hon så bara druckit nåra glas vin.. Så de där e väldigt individuellt. Ja mår aldrig dåligt dan efter oasvett hur mkt ja dricker.
    Klart man blir bakis av "nåra glas vin", det är ju MYCKET. Drick max 2 glas och du klarar dig. Man behöver inte mer för att få en bra stämning.
  • isisisis

Kan tala om för dig att "bakfullheten" blir värre när man kommit upp i 40 års åldern.

Det beror inte på att man druckit utan att tänka på konsekvenserna.

Utan det beror på effekten "uttorkning".

Som äldre har man lättare att "torka ut" efter alkoholkonsumtionen .
    Kroppen reagerar inte likadant som när man var 20.

Själv dricker jag sällan numer.Men när jag var yngre var det betydligt mer

Nu kan jag bli så bakis av 5 öl att jag ligger och kräka hela nästa dag.
    Så det är inte värt det!

Ha det i åtanke!

• Eisa
    Tittij skrev 2008-05-10 16:12:09 följande:
    Varför irritera sig över nåt du inte har med att göra eller vet så mycket om? Om föräldrar är så bakfulla att de struntar i att ta hand om sina barn kan man väl lägga energi på att irritera sig, men vi andra uxna som tycker det är kul att festa till och som nån enstaka gång tycker bafyllan är värt det gör ju det utan dåligt samvete från andra.Och nej, vi dricker inte tills vi stupar och spyr. Igår drack jag tre glas rödvin när vi grillade och har idag jätteont i huvudet. Min sambo kan dricka tre öl och bli liggande hela dagen efter. Tyvärr är vi oliak känsliga.. Och det innebär inte att vi tänker bli helnykterister bara för att vi ett par gånger om året mår dåligt dagen efter....
    Ni behöver väl inte bli helnykterister? Du kansek borde dricka max 2 glas vin och din sambo dricka max 2 öl?
  • Eisa
    isisisis skrev 2008-05-10 16:13:03 följande:
    Kan tala om för dig att "bakfullheten" blir värre när man kommit upp i 40 års åldern.Det beror inte på att man druckit utan att tänka på konsekvenserna.Utan det beror på effekten "uttorkning".Som äldre har man lättare att "torka ut" efter alkoholkonsumtionen .Kroppen reagerar inte likadant som när man var 20.Själv dricker jag sällan numer.Men när jag var yngre var det betydligt mer Nu kan jag bli så bakis av 5 öl att jag ligger och kräka hela nästa dag.Så det är inte värt det!Ha det i åtanke!
    Jag dricker max 2 glas vin när jag dricker. Tror jag pallar det när jag är 40 också Skulle aldrig smälla i mig 5 öl. Då kissar man ju ihjäl sig.
Svar på tråden Vuxna som blir bakfulla