• Trasig Udda Strumpa

Vi-Siblin erfarenheter!!

har såna problem med min mage omväxlande diarré och förstoppning provade Vi-Siblin men vete tusan om jag gjorde något fel stod att man skulle röra ner ett dosmått i ett glas vätska gjorde detta och det såg ut som om man hade mixat en pinne o lagt det i ett glas vatten lät det stå en stund men inget hände försökte o dricka det höll på o kräkas direkt det va vidrigt smakade som det såg ut tugga på en mixad iunne typ torrt och äckligt o så stora bitar så det knappt o hälla i sig det hela

gjorde jag något fel eller ska det va sån här konsistens på det och hur i helskotta ska man få i sig det hela då?

• Svar på tråden Vi-Siblin erfarenheter!!
  • Paincake

Blanda ut det med fil eller proviva...annars smakar det död och elände...

Lycka till!

• Anonym (Problemmage)

Har fått Vi-siblin S på recept istället för Inolaxol som har varit restat sedan 1 år tillbaks.
    Jag håller med dig, hur ska jag få i mig eländet,  ska dessutom inta det 3-4 ggr/dag!!!
    Så, jag har experimenterat och hittills så är det bästa av allt jag testat att blanda ner i chiapudding. 

1 port
    2 dl sojadryck vanilj
    1 påse/skopa vi-siblin 
    1-2 tsk chiafrön 
    Blanda häll upp i en burk, toppa med tex,hallon, blåbär lr sylt. Låt stå i kylen, kan med fördel göra flera åt gången. Lätt att ta med som mellis.

• EpicF

Ett annat tips är att blanda i lite outspädd saft u glaset för att få bättre smak. Men annars är det helt rätt gjort. 

• Tom Araya
    Trasig Udda Strumpa skrev 2008-05-13 18:47:35 följande:
    Vi-Siblin erfarenheter!!

har såna problem med min mage omväxlande diarré och förstoppning provade Vi-Siblin men vete tusan om jag gjorde något fel stod att man skulle röra ner ett dosmått i ett glas vätska gjorde detta och det såg ut som om man hade mixat en pinne o lagt det i ett glas vatten lät det stå en stund men inget hände försökte o dricka det höll på o kräkas direkt det va vidrigt smakade som det såg ut tugga på en mixad iunne typ torrt och äckligt o så stora bitar så det knappt o hälla i sig det hela

gjorde jag något fel eller ska det va sån här konsistens på det och hur i helskotta ska man få i sig det hela då?

Jag kör också på Visiblin (på recept). Får på små portionspåsar.
    Har provat flera sätt, exempelvis att blanda i en kopp nyponsoppa. Funkar sådär...
    Bäst funkar det på yoghurt och så har jag flingor på.
    Egentligen ska jag få i mig två påsar om dagern, men det är svårt, så jag nöjer mig med en + att jag äter havregrynsgröt till frukost.
Svar på tråden Vi-Siblin erfarenheter!!