• Maskros67

VIHPS VII

Detta är del sju i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

Länk till brudarna på "andra sidan":
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m31667006.html

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Svar på tråden VIHPS VII
  • Maskros67

Här är det också FL-strul, kom inte in alls på jättelänge.

Caribe: so far so good, o nu jäklar ska det hålla sig så också!

Hittade ett recept som jag nog ska prova

Maskrossirap

Recept ur boken "Den Lilla Gröna".

1 Plocka 250 maskrosblommor och skaka eller plocka bort alla små kryp.

2 Lägg blommorna i en stor kastrull tillsammans med en liter vatten, en citron och en apelsin som du delat i klyftor med skalet på.

3 Koka i 20 minuter, låt dra över natten och sila sedan.

4 Häll maskrosvattnet i en ren kastrull och koka tillsammans med ett kilo socker i cirka en timme eller tills det blir tjockt som sirap. Tillsätt mer socker om det behövs.

5 Häll upp på rengjorda burkar och servera i te, på smörgåsen eller till pannkakor. Förvara svalt så håller sirapen flera år.

• Maskros67

Lät spännande tyckte jag, kul om man kan få lite användning av "ogräset" också.

Var så vansinnigt trött när jag kom hem igår, la mig i 40 min o lyssnade på lite avslappningscd o svimmade av lite innan jag mockade o promenerade med hästen. Sen var det ett stenhårt pass på boxningen, känns att man inte har samma ork när man sovit dåligt länge. Men det var skönt efteråt iaf. Nu är det bara en måndag kvar, sen måste jag försöka träna på egen hand. Fast det blir inte riktigt samma sak. Körde lite på orbin i helgen iaf.

Kramisar!

• Caribe

Du får berätta hur den sirapen blir? Vore ju bra att kunna göra ngt nyttigt av ogräset Dom ringde just från SH och mitt blodprov såg bra ut, skall fortsätta med samma dos och ny kontroll på fredag

• Ma Lu

Hurra Caribe!!!

Maskros: det där lät ju smarrigt och bra Mycket citrus lät det som men det blir säkert en spännande lite besk smak av maskrosorna! Vet att man kan ha späda maskrosblad som sallad också. Kanske lite som ruccola? Liknar ju iaf till utseeendet

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • xena

Caribe, kolla så att inte din plusstjänst gått ut! Håller tummarna!

• Caribe

Godmorgon tjejer

Xena - jag har kollat och plustjänsten löper till 2009, det fungerar ungefär varannan gång, jätteskumt?

Har ni kunnat skicka era papper ännu?

Tack maxie för hejja, ja nu hoppas jag jättemycket, finns det ngt ordspråk som heter 5.e gången gillt? Eller kanske 8:e gången gillt om vi räknar inseminationerna

Har sovit så dåligt inatt för min älskling har haft migrän och jag vaknade vid 3 tiden av att han nästan låg och snyftade och sen har jag inte kunnat sova för att jag har velat hjälpa honom med massage och tröst stackarn så jag är trött...

• Maskros67

Gomorron flickor!

Caribe: skönt att provet var bra! Nu jäklars! Stackars älsklingen förstår om du är trött idag.

Har sån träningsvärk! I framsida lår efter alla benböj på boxningen o i armarna efter vedstapling igår. Fick hem 20 kubik björkved, det var därför jag försvann hastigt här utan o säga gokväll.

Exet o jag gick igenom allt som är kvar nu så nu vet han vad som ska kastas o inte. Så snart är han "ute" på riktigt. Ska till honom o gratulera flickorna på tisdag, de fyller 9 år.

Kram allihopa!

• Maskros67

Hihi Caribe, det var den vägen jag hittade sirapsreceptet. Och dejtingsidan de gör reklam för var det jag hittade orsingen på, eller han hittade mig rättare sagt

Saknar också alla tjejer som lyser med sin frånvaro!

Svar på tråden VIHPS VII