• saltflingan

Paypal

Helt plötsligt får jag ett mail från paypal där det står att de har dragit pengar från mitt konto och att jag ska klicka på en länk för att konfirmera och när jag gör detta ska pengarna sättas tillbaka på kontot! Jag blir så förbannad! Vad fan är det de håller på med!?!?!?

Någon som har varit med om detta??

Självklart har jag inte gått in på länken och summan skiter jag i, men det är grejen att de verkar kunna plocka pengar från kontot. Nästa gång är det kanske en större summa!?

• Svar på tråden Paypal
  • Ayya

Tror knappast länken kommer från paypal. Gå in på paypals hemsida och maila över länken till dom.

• mariah81

Tror inte heller att länken är från paypal, tycker som Ayya, maila länken till Paypal då det säkert är ett bedrägeriförsök.

• saltflingan

Nu har jag skickat hela mailet till dem, hoppas att jag får något svar.

• Marco och Mathias mamma

Det stod i någon tidning för ett par dar sen om någon bluff med pay pal...

• MamaKajsa

´JAG FÅR SÅNNA BLUFFMAIL FRÅN PAYPAL HELA TIDEN, bara att ignorera.
    Gå in på din sida på paypal så ska du se att det inte alls är nåt gjort.

Max, Hugo, Leo, Axels mamma.
  • MamaKajsa

alltså jag skrev bluffmail från paypal.....menar förstås bluffmail från nån som påstår att de är paypal.

Max, Hugo, Leo, Axels mamma.
  • Virriga Vera

Njjaae, det är inte säkert att det är ett bluffmail. Paypal har en tjänst där man kan höja "krediten" på sitt konto. När man gör det så tar de först 15:- och när man sedan godkänner det med ett 4 siffrigt kontrollnr som man får via mail så återbetals dessa pengar. Det går att läsa om det på paypals sida.

• saltflingan
    bonusmorsa skrev 2008-05-14 11:55:56 följande:
    Det stod i någon tidning för ett par dar sen om någon bluff med pay pal...
    Kommer du ihåg vilken tidning det var?
  • saltflingan

Virriga Vera skrev 2008-05-14 12:26:25 följande:

Njjaae, det är inte säkert att det är ett bluffmail. Paypal har en tjänst där man kan höja "krediten" på sitt konto. När man gör det så tar de först 15:- och när man sedan godkänner det med ett 4 siffrigt kontrollnr som man får via mail så återbetals dessa pengar. Det går att läsa om det på paypals sida.
    Men då måste man väl ändå själv ha gått in och bett att få krediten höjd?

Jag är inte ens övertygad om att jag har ett konto hos paypal. Eller så har jag varit "smart" och valt ett jättebra och lätt lösenord som jag sääääket kommer komma ihåg.
Svar på tråden Paypal