• saltflingan

Paypal

Helt plötsligt får jag ett mail från paypal där det står att de har dragit pengar från mitt konto och att jag ska klicka på en länk för att konfirmera och när jag gör detta ska pengarna sättas tillbaka på kontot! Jag blir så förbannad! Vad fan är det de håller på med!?!?!?

Någon som har varit med om detta??

Självklart har jag inte gått in på länken och summan skiter jag i, men det är grejen att de verkar kunna plocka pengar från kontot. Nästa gång är det kanske en större summa!?

• Svar på tråden Paypal
  • Discodivan

paypal kan ta dina pengar om de vill och behöver inte betala tillbaka dom på 3 mån, jag HATAR paypal, kommer du i bråk med dom är du i bråk med djävulen, fick ett tomt kuvert när jag betalat 16000 för en diamant,anmälde till paypal att jag inte fått ngt de strök anmälan då jag ju visst fått ett tomt kuvert och skulle anmält att varan ej var som beskrivet,de vägrar ta uppfallet igen då de anser att min anmälan var felaktig och banken hjälper mig inte då paypal ju ska vara säkert så de blåste mig på 160000 trots att jag skickade dem alla mail från säljaren som erkände

• saltflingan
    Trinity78 skrev 2008-05-14 11:57:56 följande:
    Japp, det är ett phishing-mail. Radera det bara.computersweden.idg.se/2.2683/1.48371
    Kolla upp sidan, det är inte det mailet som jag har fått. Men det florerar säkert många olika. Tyvärr
  • NoMatter

Jag får också en massa mail med avsändare paypal och såvitt jag vet så har jag inte ens något konto där. Senast ville dom ge mig 16 kronor. Det var väl snällt?

Jag tänker, alltså är jag.........kvinna.
  • Virriga Vera
    saltflingan skrev 2008-05-14 12:30:41 följande:
    Virriga Vera skrev 2008-05-14 12:26:25 följande:
    Men då måste man väl ändå själv ha gått in och bett att få krediten höjd?Jag är inte ens övertygad om att jag har ett konto hos paypal. Eller så har jag varit "smart" och valt ett jättebra och lätt lösenord som jag sääääket kommer komma ihåg.
    Det har du däremot rätt i.
  • Ayya

Fast du betalade ju inte till paypal utan dom förmedlade ju bara dina pengar till säljaren. Om du blivit lurad på detta viset så ska du givetvis göra en polisanmälan.

Discodivan skrev 2008-05-14 12:31:04 följande:
    paypal kan ta dina pengar om de vill och behöver inte betala tillbaka dom på 3 mån, jag HATAR paypal, kommer du i bråk med dom är du i bråk med djävulen, fick ett tomt kuvert när jag betalat 16000 för en diamant,anmälde till paypal att jag inte fått ngt de strök anmälan då jag ju visst fått ett tomt kuvert och skulle anmält att varan ej var som beskrivet,de vägrar ta uppfallet igen då de anser att min anmälan var felaktig och banken hjälper mig inte då paypal ju ska vara säkert så de blåste mig på 160000 trots att jag skickade dem alla mail från säljaren som erkände
  • Marco och Mathias mamma

Det kan ha varit aftonbladet men jag är inte säker...

saltflingan skrev 2008-05-14 12:28:53 följande:
    Kommer du ihåg vilken tidning det var?
  • Discodivan
    Svar på #16
    självklart gjorde jag det
    Ayya skrev 2008-05-14 13:45:39 följande:
    Fast du betalade ju inte till paypal utan dom förmedlade ju bara dina pengar till säljaren. Om du blivit lurad på detta viset så ska du givetvis göra en polisanmälan.
  • Discodivan
    Svar på #16
    Ayya skrev 2008-05-14 13:45:39 följande:
    och man betalar för att de ska skydda ens pengar
  • Ayya

Men paypal lämnar ju inte ut pengarna till säljaren förrän köparen godkänt varan. Är det där dom har gjort fel?

• Discodivan

jodå paypal lämnar pengarna meddetsamma jag gjort betalningen

• Ayya

Oki, då valde ni att göra den enkla betalningen. Finns en annan betalning som kostar lite pengar och då håller paypal pengarna inne tills köparen godkänt varan.

Discodivan skrev 2008-05-15 22:44:21 följande:
    jodå paypal lämnar pengarna meddetsamma jag gjort betalningen
  • Discodivan

inte på den tiden då fanns bara det här sättet, det andra är nytt

• Ayya

Aha, trodde det hänt nyligen.

Var iofs länge sen jag använde paypal, minst 1 år sen och då fanns iallafall tjänsten. O den är kanon.

Trist att det blev som det blev för dig.

• straw2008

Jag höjde min kredit, de tog någon dollar som de snabbt betalade igen. kan det vara DE Tso är grejjen?

Svar på tråden Paypal