Orättvist
Jag är arg och frustrerad och måste få beklaga mig lite!
Jag och min sambo har en dotter som snart blir två år. Vi har varit på en långresa och nu är vi hemma sedan snart 2 mån tillbaka. Vi får inte tag på någon dagisplats trots att vi sökte till första april. Min sambo tycker av någon anledning att det är jag som ska stanna hemma med dottern tills vi får en plats. Nu har jag varit hemma med henne i ca 6 veckor medans han har jobbat. Jag tycker att han ska stanna hemma ett tag så att jag får jobba också. Han vägrar och säger att det går inte hans chefer med på. Enligt min chef har man dock ätt att stanna hemma med sitt barn (utan ersättning) ills barnet fyllt 3 år. Enligt mig borde det gälla alla arbetsplatser. Är det någon som r mer insatt i vilka regler som gäller?
Självklart är jag glad över att få vara med min dotter men jag börjar bli rastlös nu! Vi bor ute på landet, ganska långt ifrån vänner och släkt. Vi är dessutom panka och har inte råd att hitta på saker som kostar pengar.
Åh, det kokar i mig över att min sambo är en sådan jäkla mansgris, eller vad ska man kalla honom? Jag tar upp detta till diskution nästan dagligen men han lyssnar inte på vad jag säger.
Ja ja, ville bara skriva av mig lite och kanske få lite tips.