• chiqita

    Vad tar man med till sjukhuset?

    I morgon bitti läggs jag in på sjukan och på kvällen förväntas jag föda vår lilla underbara ängladotter.. vår Tindra som lämnar jordelivet aldeles för tidigt... Det gör ont, men känns samtidigt bra att det sker så pass tidigt ändå.. och att vi fick möjlighet att upptäcka det så pass tidigt ändå..  

    Nu till en kort liten praktisk fråga... Nu när jag ska packa väskan inför morgondagen.. Vad behöver jag ha med mig? Tandborste typ eller? Någon som vet?
     
    Enormt många kramar till alla andra änglamammor här inne. Snart är jag en av er..


    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Det blir en änglatjej istället... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vad tar man med till sjukhuset?
  • dagdrömmare

    beklagar er förlust, vet hur ni har det just nu var i samma sits för 2 år sedan. Delar gärna med mig av mina erfarenheter.

    Det viktigaste att ta med är en kamera, vill ni inte ta kort själva eller se barnet så be någon i personalen ta bilder åt er ifall ni skulle vilja titta på dem i framtiden.

    Ni kanske vill ha med nått för att göra hand/fot avtryck? trolldeg funkar bra eller vattenfärg på fint papper

    en liten filt till henne

    en present tex en nalle till henne som ni kan lämna hos barnet

    glöm inte att fråga efter längd och vikt om ni vill veta för det är inte alltid det förs in i journalen

    nått att äta till pappan, mamman får mat på sjukhuset.
    Man kan få stanna någon dag extra ifall man behöver skrapas efteråt och då kan det vara skönt att ha med lite extra kläder.

    Bindor om du inte vill använda de enorma man får på sjukhuset

    glöm inte att fråga om längd och vikt

  • chiqita

    Åh tack för svaret.. Hmm.. trolldeg är inget jag kan få tag i nu... vattenfärg har jag ingen.. *suck* Om jag ändå hade vetat detta tidigare...

    Filt... Hmm.. vi köpte en liten mjukiskanin till henne förut idag.. filt har vi ingen dessvärre...Gahh.. så mycket som jag inte visste innan.. Bindor.. attans det glömde vi köpa idag.. så det får bli sjukhusets egna också får vi köpa egna på vägen hem typ...

    Tack igen för att du ville svara, nu vet jag i a fall lite..

    *kram*


    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Det blir en änglatjej istället... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • Therese73

    Fråga personalen på förlossningen ifall de kan göra hand/fotavtryck åt er. Det gjorde de åt oss när vi förlorade vår son, 8 dagar efter BF.

    Sänder mina varmste tankar till er...


    Stolt mamma till *Jonathan* & Moa... www.moasjodin.blogspot.com
  • chiqita

    Therese: Tack för tips och omtanke.. Vi tar med kameran och jag har ikväll sytt en liten gosig filt till henne. Packat lite godis, hygienartiklar och ombyte.. samt färg och papper ifall de inte har något där... Kramar!


    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Det blir en änglatjej istället... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • dagdrömmare

    Trolldeg
    Här är ett par receptet på helt vanlig trolldeg att använda som leklera eller att göra figurer som sedan kan torkas.

    Alt 1
    1 dl vatten
    2 dl mjöl
    1 dl salt
    1 msk olja
    ev karamellfärg

    Arbeta ihop ingredienserna till en smidig deg. Om du vill spara figurerna kan du torka dem i ugnen i 100 grader i 1 timme och sedan låta dem stå till dagen efter.

    Alt 2
    2 dl vatten
    1½ dl salt
    4 dl mjöl

    Lös saltet i varmt vatten. Rör i mjölet och knåda ihop till en smidig det. Torka figurerna i 100 grader i ugnen i minst 2 timmar. Låt figurerna sedan torka i rumstemperatur i minst ett dygn.

  • ger74

    Hej! Beklagar så att ni måste gå igenom detta fruktansvärda och vara i denna helt overkliga situation. Instämmer med övriga, lite ombyte till en själv och kanske lite duschgrejer, kamera, filt och gossedjur. Vad fint det lät att du sytt en gossig liten filt!! Sjukhuset skall nog kunna hjälpa er med fina hand och fotavtryck. Hoppas det går så bra det bara kan göra imorgon, ta hand om varandra! Massor av varma kramar!


    Dylan för alltid i mitt hjärta
  • Kattis1

    Jag är så ledsen för er skull!
    Nu är du säkert på sjukhuset och jag ber en liten bön för er...
    Änglamammorna finns här när du kommer hem igen...
    Varma Kramar
    Kattis

Svar på tråden Vad tar man med till sjukhuset?