Suzisuze skrev 2008-05-18 19:37:52 följande:
Jag tycker efter att ha sett den danska serien " Unga mördrar" att det är mycket sorgligt att unga människor som inte ens är myndiga skaffar barn , och sedan bekräftar serien deras omognad och tråkiga inställning till föräldraskapet.Det är svartsjuka ( omoget) , de hade typ noll koll på barnens kost, de rökte under graviditeten, var såklart outbildade eftersom de precis gått ut gymnasiet.Jag tycker inte att man behöver vara ödmjuk och smeka medhårs bara för att man är " medmänniska" som ska ha förståelse för alla olika typer av föräldraskap. Jag tycker det är märkligt att man ens längtar efter barn när man e 15 år, det e INTE rätt ordning i livets lilla gång. Man ska först gå ut förskolan , grundskolan, gymnasie, resa eller skafa sig ett EGET barnkkonto, jobba, träffa en eller två killar/tjejer, kunna mer än ABC och SEN skaffa barn, om man längtar efter barn.Och hade två killar i 16 års åldern tex velat adoptera en pojke hade de ju knappats setts som normala ( eftersom man utgår från heteronormativa värderingar som ung och att män inte vill ha barn tidigt, men tjejer ofta vill) Vad tycker Ni andra om det, UNGA homosexuella föräldrar?(ps- jag har inga negativa åsikter om sexuell läggning och föräldraskap, är positiv.) Men undrar just om varför " flickor o små pojkar leker mamma pappa barn före de ens skaffat sig ett jobb och hem.???
Och det är precis det jag menar i tidigare inlägg.. Att dra alla över en kamm pga en tv-serie? Det är verkligen sorgligt att man anser sig ha rätt att hacka på oss som är yngre som faktiskt har det bra ordnat hemma "trots" att vi är unga bara för något man ser på tv?
Tror du att alla unga föräldrar är som de du ser på tv?
Skulle jag lika gärna kunna dra alla äldre föräldrar över en kam efter att ha sett the osbournes.
Ang. homosexuella som vill adoptera. Tror att det finns massvis av unga killar/tjejer som skulle kunna tänka sig att adoptera redan innan 18. Men eftersom det finns regler som förbjuder detta kanske det inte är allt för vanligt.
Tycker också att man ska vara myndig själv innan man skaffar/planerar barn. Annat är naivt.