• Toodels

Barn får barn

Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?

"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"

• Svar på tråden Barn får barn
  • Toodels
    Svar på #1
    Jag tror att i många fall inte alla, att de handlar om att fylla ett tomt hål, en längtan efter att få en egen familj efter en traslig barndom? jag kan vara ute och cykla.. men jag tror det.
    Varför inte vänta, utbilda sig, resa och ha en stadig ekonomi och ett trygg förhållande?

vill absolut inte "trycka ner" unga föräldrar, för många av don gör ett grymt bra jobb.. (finns vuxna som är dåliga föräldrar med)
  • Toodels
    Svar på #2
    jo, i min stad är det "inne" att ha barn, som om de våre en trend.. men jag skulle inte skaffa barn med någon jag känt i 6 månader..
  • Toodels
    Svar på #3
    resten av livet var kanske att ta i, men jag förstår vad du menar. varför inte bara skffa sig förutsättningarna först?
  • Toodels
    Svar på #5
    under 18 är man enligt lag barn. dagen man fyller 18 blir man klassad som "vuxen"

Och varför bli så upprörd? Jag påstår inte att ALLA ung mammor är dåliga mammor, vissa lyckas otroligt bra och ger sitt barn allt och lite till..

min syn är mer för de som planerar barn då dom är 16 år, varför?
  • Toodels
    Svar på #7
    skolan är inte nån prioritering av många ungdommar längre, varför vet jga inte.. för har man inte utbildning så är det ta mig fan svårt att få jobb, har en kompis som inte ens får städ jobb .. de hemskt, är idag så glad att jag tog tag i mina studier i gymnasiet och fick toppen betyg, hur segt och jobbigt de än var så är jag sååååå glad över det nu
  • Toodels
    Svar på #9
    va roligt :)Jaa, visst asså, jag är själv "ung" 21 år. och planerar barn men jag har de jag känner att jag behöver inför det, ett 4 årigt förhållande, bröllop planeras och hus köp. har rest och sätt världens alla möjliga länder, men jag hade inte planerat om jg inte hade gjort de innan..
  • Toodels
    Svar på #14
    jaa jag håller med om, innan 30,

jag vill ha mitt första när jag är 22 mitt andra när jag är 25 och mitt tredje när jag är 28, killen och jag ör överens om det och hoppas på att vi lyckas ;)

visst kan de vara uttjötat, och du har rätt, varför inte skriva omogna människor som skaffar barn, men oavsätt så är man inte "vuxen" när man är 16, men de finns klart dom som lyckas.. och tummen upp till dom. finns även 30 åringar som misslyckas..
  • Toodels
    Svar på #16
    Jag håller med, de handlar om att ha förutsättningar.. man vill ju inte fortfarande bo hemma hos sina föräldrar när man skaffar barn? man ska ha ett stabilt förhållande med en stabil ekonomi etc--
  • Toodels
    Svar på #24
    VA, de hade jag ingen aning om att det stod..
Svar på tråden Barn får barn