Inlägg från: marina 81 |Visa alla inlägg
  • marina 81

Barn får barn

det är väl inget problem o få barn ung om man har en bra kille vid sin sida, är mogen och har stöttning runt sig.

• marina 81
    Suzisuze skrev 2008-05-18 19:37:52 följande:
    Jag tycker efter att ha sett den danska serien " Unga mördrar" att det är mycket sorgligt att unga människor som inte ens är myndiga skaffar barn , och sedan bekräftar serien deras omognad och tråkiga inställning till föräldraskapet.Det är svartsjuka ( omoget) , de hade typ noll koll på barnens kost, de rökte under graviditeten, var såklart outbildade eftersom de precis gått ut gymnasiet.Jag tycker inte att man behöver vara ödmjuk och smeka medhårs bara för att man är " medmänniska" som ska ha förståelse för alla olika typer av föräldraskap. Jag tycker det är märkligt att man ens längtar efter barn när man e 15 år, det e INTE rätt ordning i livets lilla gång. Man ska först gå ut förskolan , grundskolan, gymnasie, resa eller skafa sig ett EGET barnkkonto, jobba, träffa en eller två killar/tjejer, kunna mer än ABC och SEN skaffa barn, om man längtar efter barn.Och hade två killar i 16 års åldern tex velat adoptera en pojke hade de ju knappats setts som normala ( eftersom man utgår från heteronormativa värderingar som ung och att män inte vill ha barn tidigt, men tjejer ofta vill) Vad tycker Ni andra om det, UNGA homosexuella föräldrar?(ps- jag har inga negativa åsikter om sexuell läggning och föräldraskap, är positiv.) Men undrar just om varför " flickor o små pojkar leker mamma pappa barn före de ens skaffat sig ett jobb och hem.???

och den är ju inte alls vinklad...

när jag var 17 år blev jag gravid, var då gift, fick barn då jag var 18. Skötte hem o barn, hade rent o fint hemma, min son var min nr1 prio, åt rätt under grav o amning, rökte ej fastän jag var rökare innan, gjorde hemlagad barnmat, var ute med sonen varje dag, allt funkade hur fint som helst för jag var MOGEN redan då

• marina 81
    Toodels skrev 2008-05-19 14:41:29 följande:
    Klart att ni som inte rest säger att man inte behöver det, ni har ju ingen aning om vilken upplevelse det är om ni inte gjort det. DVS utan att resa med era föräldrar, uatn med vänner eller till och med själv. Förra året var jag utomlands fem gånger, var av två gånger åkte jag HELT själv, och jag kommer aldrig kunna säga i ord hur jävla roligt jag hade. Minnen för livet och efter att ha gjort detta så mognades man till en annan nivå. Jag tycker helt klart att man ska hinna resa INNAN man får barn, och jaa man kan resa med sitt barn, men det är inte i närheten som samma sak som att åka med vänner eller ensam.Varför har ni så brottom? Varför inte vänta med barn till ni är MINST 19-20? Hur länge hade ni varit tillsammans med er partner innan ni blev med barn?Jag tycker helt klart att man ska ha gått ut gymnasiet, tycker de nästan är ett måste. och sedan att man ska ha minst nått års arbetserfarenhet.
    jag fick som sagt barn strax efter att jag fyllde 18 o gifte mig vid 17 o jag har varit i:

danmark
    finland
    england
    tyskland
    italien
    grekland
    cypern
    österrike
    polen
    ungern
    slovakien
    rumänien

tycker jag varit med om en hel massa o är nöjd. Har rest med man, barn o föräldrar/svärisar o haft skitskoj..barnvakten har ju varit fixad automatiskt..
  • marina 81
    Toodels skrev 2008-05-19 15:08:55 följande:
    Svar på #81hela inlägget kom inte med :/fortsättningen ..Det handlar om att komma till ett annat land och se saker, uppleva sånt som inte finns i sverige
    precis..därför jag reser också. är ingen partypingla utan vill se saker..men det är inte alltid så kul med barn i hasorna, därför tar man med sig den äldre generatioen på resan också
    Toodels skrev 2008-05-19 15:07:41 följande:
    Svar på #80visste inte ens att de var lagligt att gifta sig när man är 17.
    jag gifte mig zigenskt/muslimskt
Svar på tråden Barn får barn