• Eshka

Barn får barn

Det jag stör mig på är alla som tar upp det här med resandet.. Varför är det så viktigt att resa när man är ung? Det kan man väl göra trots barn, eller?
    Jag ser hellre att tjejen i fråga som vill skaffa barn är lite yngre än äldre, faktiskt! Däremot har jag inte sagt att hon måste bo hemma fortfarande och gå i skolan m.m. Men hellre en förstagångsmamma runt 20 än 45 iaf. För om mamman är 45 när första barnet kommer tycker jag synd om barnet!

• Eshka
    Anna Carolina skrev 2008-05-18 21:14:07 följande:
    så sant så sant.. om man inte vill resa? neej de ska man ju göra bara!!!ja va 21 när ja fick min dotter.. fast jobb, eget boende o sambo.. perfekt! ångrar inte en dag fast ja inte rest!!! haha!!
    Jag var också 21 när min son kom. Har varken utbildning eller arbete, men ska ta upp studierna så fort jag fått ett körkort, (bor på landet.) Men min karl har arbete.

Haha, nej samma här.
    Jag har bara varit i Danmark och Paris. :) Så man behöver inte resa och se sig om i världen innan man skaffar barn. Och hur fel är det att bara turista i sitt egna land? Finns många fina platser i Sverige som jag inte upplevt/sett än! Nej, Thailand eller what ever, i all ära, men jag vill se mig om i mitt egna land först innan jag besöker något annat!
  • Eshka
    Anna Carolina skrev 2008-05-19 18:52:39 följande:
    ja visst! :) tycker man om att resa så kan man ju göra de.. ja tycker som du, resa kan man göra fast barn och sverige är otroligt fint på sommaren speciellt ;) det bästa ja gjort i mitt liv är att skaffa bran när ja gjorde. Vi kanske inte va så jätte unga men klassas iallafall som de och det e ju helt fel att dra alla över en kant!tex de där unga mödrar som alla diskuterar här nu.. Ja HATAR den serien och ja tycker verkligen att dom kunde ju ha hittat lite "mognare" mammor och pappor.. Men det är väl bara för att göra bra tv antar jag.jag tycker att en mogen mamma/pappa inte har med åldern att göra faktiskt! Alla e ju olika.. Finns ju folk som e 30-40 o e väldigt "omogna" och som tex inte har ett jobb, sumper, röker och fortfarande bor hemma... Ähh!!! Sommar sverige here I come!!! ;) ;)
    Håller med du!
  • Eshka
    hej att skrev 2008-05-20 10:14:51 följande:
    Den enda resa jag tycker är viktig är den INRE RESAN.Så länge man gjort en sån, så är det bra.Det finns så många tokstollar som sett varenda land, men glömt fläcken de står på.Börja där.
    Himla klokt sagt!
Svar på tråden Barn får barn