Barn får barn
klimatet i dag är helt annorlunda jämfört hur det var för 20 år sedan, det är mkt svårare att skaffa jobb och bostad.
det finns många unga föräldrar som skaffar barn och som gör ett enastående jobb, men tyvärr blir det mkt svårare att etablera sig i samhället om man inte har gymnasial utbildning.
jag fick min son när jag var 21, det anser jag vara rätt ungt iaf, läste på högskola, men tog ett sabbatsår, jobbade, fick reda på att jag var tvungen att skaffa barn nu om jag skulle ha några, (pga medicinsk problem) hade tack och lov ett stabilt förhållande sen 5år tillbaka och sambon hade fast jobb så jag tog beslutet att vänta med min- utbildning och bli mamma...är 22 nu och väntar tvillingar i sommar
det finns anledningar till att skaffa barn först och ta utbildningen sen, men jag hade inte gjort samma val om det gällde gymnasiet,
man förstör inte sitt liv med att skaffa barn ungt, det blir bara lite mer komplicerat
grunden som jag tycker att man helst ska ha innan man planerar barn
är ett stabilt förhållande, ekonomi och helst gymnasial utbildning, då blir det så mkt enklare.
detta är bara min åsikt...