Hjälp mig!
Om man skickar sms från ett anonymt kontantkort, går det på något sätt att spåra? Om man gör en polisanmälan, kan polisen ta reda på vem som äger kontantkortet?
Om man skickar sms från ett anonymt kontantkort, går det på något sätt att spåra? Om man gör en polisanmälan, kan polisen ta reda på vem som äger kontantkortet?
så länge kontantkortet inte är registrerat så är det fullständigt anonymt...
Så inte ens polisen kan ta reda på det? Alltså de måste ju kunna kolla var det är köpt och kanske i så fall se om det blev köpt med kort och på så sätt spåra människan?
Eller?
beror ju på arten av brottet så att säga.... att skicka sms är ju inte olagligt... men mordhotar du någon riktigt allvarligt så kan dom nog spåra dig om det anses nödvändigt... men som sagt - det krävs nog mer än ett sms för att dom ska leta så grundligt...
har du gjort dig skyldig till mord möjligen så kan dom börja snoka så grundligt.. men ett olaga hot eller trakasserier så bryr dom sig inte...
jag har själv fått motta vidriga sms anonymt då maken o hans ex ligger i vårdandstvist... jag bad polisen spåra men dom gjorde inget så länge det ine rörde sig om riktiga mordhot... trots att jag visste vem som skickat sms:n så blev det nedlagt...
Detta handlar snarare om förtal. Men om nu polisen skulle få för sig att undersöka det så grundligt så skulle dom kunna det?
Har man kontakter hos polisen så kanske de gör en tjänst och undersöker så grundligt utan att det handlar om ett allvarligt brott?
Om du köper ett kontant kort kontant, ej reggar dig eller talar in på telesvar eller har telen på än mer du skickar så går det inte att hitta ägaren. Inte csi sverige direkt......
Men om det är betalt med kort då?
ja du.. om dom nu har nr så kan dom kolla vem som producerat detta nr gämföra sim med produktions nr å sen kolla vart det nr sålts samt kolla vems kort nr som köpt det sen kolla person nr å hitta ägaren. Väldigt långsökt men möjligt. Har inte hört talas om detta fenomen men..... Har du hotat någon å undrar om du behöver rymma utomlands nu i 10 år eller har du blivit hotad? Jag fick en ggr ett sms utan avsändare gick fan inte att spåra till någon!
Detta handlar inte om hot överhuvudtaget.
Jag har fått anonyma sms om att min pojkvän är otrogen och han hävdar att han inte är det. Han vill att jag ska göra en polisanmälan om förtal men jag känner att det känns meningslöst. Skulle polisen verkligen bry sig om en sån sak och lägga ner energi för att spåra det numret?
Nej det tror jag inte.... fan skummt att dom kan skicka annonymt sådär..
Har frågat polisen idag och de säger att det inte är lönt att anmäla. För det första är det inte direkt något brott. Jag blir inte hotad eller så. Och även om de skulle ta emot anmälan så skulle det läggas ner direkt. De undersöker inte sånt djupare.
mmmm vad säger man. Du får helt enkelT luska på egen hand. Litar du på killen eller känns det att dessa sms skulle kunna vara sannA?