• Svar på tråden Man blir ju vansinnig! psykstörda hundar som dödar urskillningslöst:
  • Hondjuret

nähä...jaja det finns en realterad artikel till den första "Ägarna till pudeln bedrövade"

• Fru Indosaurie

ja usch, snacka om att jag är livrädd att det ska hända min hund.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Hondjuret

vad är det för fel på folk undrar man ju?! Fruktansvärd "k'kförlängare" denna trend med hundar!

• JooCee

Det är väl knappast raserna det är fel på, det är fel på människorna. Så ja, hundkörkort, varför inte?

• CottonCandy

tycker ändå att de var strongt av ägaren till de attakerande hundarna att erbjuda sig på dedär sättet.. de bevisar ju att de inte var meningen eller att hundarna var uppjagade till att attakera..... visst de e en jätte hemsk historia hujjaligen...

• Hondjuret
    JooCee skrev 2008-05-17 10:47:33 följande:
    Det är väl knappast raserna det är fel på, det är fel på människorna. Så ja, hundkörkort, varför inte?
    men varför är det samma "sorts" hundar som står för de här idiotutfallen till 99 procent??! Det kan man ju hur gärna man vill inte bara vifta bort! Att det finns en kamphistorik (aveln, rashistoria) i raserna talar ju knappast emot statistiken heller!
  • Hondjuret
    CottonCandy skrev 2008-05-17 10:50:23 följande:
    tycker ändå att de var strongt av ägaren till de attakerande hundarna att erbjuda sig på dedär sättet.. de bevisar ju att de inte var meningen eller att hundarna var uppjagade till att attakera..... visst de e en jätte hemsk historia hujjaligen...
    ja jeeeez jag skulle bli såååå j'vla tacksam om någon galen hundjävel bet ihjäl min hund och jag fick erbjudande av ägaren om ersättning för AVLIVNINGSERSÄTTNING på MIN HUND och munkorg på det f'rbenade attackerande hundaset i fortsättningen!
    *ironisk som f'n och lider så sin i med ägarna till pudeln därav tonen*

Inte meningen? Uppjagade? NORMALT funtade hundar agerar inte så!!
  • JooCee
    Hondjuret skrev 2008-05-17 10:51:14 följande:
    men varför är det samma "sorts" hundar som står för de här idiotutfallen till 99 procent??! Det kan man ju hur gärna man vill inte bara vifta bort! Att det finns en kamphistorik (aveln, rashistoria) i raserna talar ju knappast emot statistiken heller!
    Det finns lika mkt småhundar som går till attack, skillnaden är att dom inte gör lika stor skada och därför inte uppmärksammas.
Svar på tråden Man blir ju vansinnig! psykstörda hundar som dödar urskillningslöst: