• chiqita

    Hur kan vi glömma...

    Skriver här för jag vet inte vem jag ska prata med.. känns som att jag ska spricka om jag inte får berätta för någon... och jag vill inte tynga mina vänner med min sorg mer.. för de kan bara inte förstå..

    Är nu inne på andra dagen sedan Tindra lämnade min kropp och jag saknar henne så jag tror jag ska dö.. Först, direkt när hon kom fram kände jag inget alls, jag funderade då om något var fel på mig eller om det helt enkelt var en försvarsmekanism i min kropp för att skydda mitt mentala jag..

    Nu vet jag att det var det senare alternativet.. För sedan jag väl släppt fram sorgen en gång finns inget stopp.. Jag gråter tills jag får något annat att tänka på och när hon är tillbaka i mina tankar igen så gråter jag på nytt.. Hela jag känns som ett berg av tårar, tårar utan slut.. Gråter och allting omkring, i precis allting finns det något som för mina tankar till henne.. och att hon inte finns här mer..

    Jag saknar henne så enormt mycket.. Jag vill ha henne här hos mig, jag vill inte att hon ska ligga i ett kylskåp.. jag vill inte att hon ska ligga i en anonym minneslund.. Jag vill att hon ska vara kvar hos mig.. Att hon ska leva i min livmoder igen och jag ska vara gravid med henne, för det är ju så det ska vara.. hon är ju min.. Och nu är hon en ängel, men jag vill inte det!!! Skrikandes

    Känns inte som att någon i min närhet kan förstå.. Vet att min sambo är ledsen och att han har lika nära till tårarna, men jag tror att han känner att han måste vara stark nu när jag är så svag... Jag känner mig tom, ensammen och utsatt.. Utan någon som kan förstå.. utan någon som jag kan få ur mig all sorg inför..

    Tror att jag skulle kunna gråta i timmar.. Och det skulle vara så skönt att bara tömma sig helt.. om det ändå kunde vara så enkelt.. Men jag vet att hon har det bättre där hon är... men jag vill inte att hon ska vara där... jag vill ha henne här nära mig!!!

    Jag vet att det känns så här i början efter en förlust.. Förlorade min mor 97 och det var samma sak då.. Kändes som att det aldrig ska ta slut... men nu och då... det är så lika men ändå helt annorlunda.. En mors band till sitt barn är så starkt och att jag ska leva när inte hon gör det längre.. Det gör så ont.. Men tro nu för den skull att jag inte vill leva för det vill jag, men jag vill leva tillsammans med henne, jag vill ha henne här, nu och för alltid...

    Hur kan vi någonsin glömma den sorg vi känner nu.. Hur i hela friden är det över huvud taget möjligt att gå vidare.. Just nu ser jag inte klart.. Varför måste hon lämna mig.. våran lilla Tindra.. våran vackra lilla Tindra... Mamma älskar dig...


    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Vår Tindra blev en ängel... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Hur kan vi glömma...
  • Snurre Sprätt

    Blev rörd av ditt inlägg. Skickar styrkekramar o en massa tankar!

  • chiqita
    Svar på #1
    Tack det värmer..
    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Vår Tindra blev en ängel istället... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • Therese73

    Sorgen kommer (tyvärr) alltid att leva med en... Det enda jag kan säga nu att ta én dag i taget..eller ta en timme i taget - och glöm inte bort att andas. Ta gärna hjälp av en kurator eller psykolog om det finns möjlighet...det hjälpte mig. Att få "spy ur sig"och samtidigt få kvittens på att alla tankar och känslor var helt normala och jag skulle inte blir tokig och bli inlåst, fast jag många gånger trodde att det var kört....


    Varma kramar Tessan


    Stolt mamma till *Jonathan* & Moa... www.moasjodin.blogspot.com
  • Elwiras mamma

    Varmaste kramar, känner så med er i er stora sorg och totala förtvivlan....
    Håller med i det Therese73 skriver, sorgen kommer vi få leva med, det som hjälpte mig mycket var att prata med andra änglamammor, de förstod, de tyckte inte att jag hade konstiga tankar och känslor....men visst gör det ont, vår Elwira gick bort den 7/3 så det är inte så länge sen, men vissa dagar klarar man nu utan att behöva genomleva den totala ångesten.
    Mitt råd till dig är att prata, prata och åter prata om du känner att du har behov av det....mig hjälpte det.
    Hör av dig om du vill till min inbox. Varmaste kramarna Susanne

  • kramanna


    Har inga kloka ord, så jag skickar istället styrkekramar. Är hemskt ledsen för er skull!
  • ploppviola

    Beklagar att ni inte fick behålla er lilla dotter!!
    Finns inga "bra" ord men vill ändå skicka massa tankar o kramar!!

  • chiqita

    Tack.. tack för ert stöd..
    Känns så mycket enklare att skriva om det för jag klarar inte av att ta orden i min mun.. kan inte förmedla vad jag känner för jag kan inte uttala det... orden stockar sig i halsen och det går bara inte.. Allt känns bara fel... Jag önskar såå att det funnits något jag kunnat göra för henne.. och jag hoppas verkligen att hon inte led allt för mycket när livssnöret drogs i från henne... och jag vet att detta var det bästa som kunde ske, för allas skull, men det hindrar ju inte smärtan.. Det gör så jävla ont.. jag vet inte var jag ska ta vägen för att ta mig vidare.. jag kan bara tänka på hur mycket jag saknar henne... *sorg*


    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Vår Tindra blev en ängel istället... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • lunaticluna

    ja. jag tänker inte säga att jag förstår dig. för alla vi som mist våra älskade barn får genomgå något eget. just det vi får uppleva och känna har ingen annan gjort, även om de själva varit med om att mista ett barn.
    men jag känner med dig!
    det är nu 17 dagar sedan jag miste Oliver.
    än känner jag hans små fötter vid revbenen på höger sida, innan jag inser att de inte längre är där.
    jag vill ha honom där!
    just det där med kylrummet skrämde mig så oerhört.
    skulle jag sagt till patologen att klappa på honom varje dag?
    många tankar. men de släppte när han kom hem. när vi jordfäste honom i måndags.
    det var en av de värsta dagarna i mitt liv.
    tyvärr kommer sorgen inte lätta än på länge.
    men tårarna kommer sluta komma tillsist. man orkar inte gråta jämt. men de kommer då och då.
    mitt tips är att skriva. jag skriver dagligen om det jag känner.
    det får mig att känna mig lättad för stunden.
    tips: läs boken "sommarlandet" av eyvind skeie.
    då känns döden lite vackrare än vi upplever nu vännen.
    kramar Anna

  • Fillifjonkan1

    En varm stor kram jag sänder till dig!!
    Känns det lättast att skriva så gör det!! Jag skrev massor för att sedan börja prata om det. vi bearbetar saker jätte olika!! Jag har skrivit mycket här i forumet om mina känslor och med många andra mammor som har sina barn i himlen.
    Ta hand om varandra i denne svåra stund.
    Tänker på er!


    p.S I love you..
  • Mkmit

    På något konstigt sätt så går livet vidare och det kommer även ni att märka. Det kan komma att ta tid och det är bara ni som avgör i vilken takt ert liv fortsätter. Märkligt nog kan jag nu efter ett halvår ändå känna en stolthet och glädje över det lilla barn som jag ändå fick rå om under graviditeten. Jag skulle inte vilja ha det ogjort. Hon kommer alltid att vara mitt saknade barn, men jag minns vår tid tillsammans med värme. Skickar många varma tankar i sorgen. Ta hand om varandra och respektera varandras olika sätt att sörja, det är jätteviktigt.

    /Karin

Svar på tråden Hur kan vi glömma...