• igc

Vill ge lite hopp till er som har det jobbigt....

Känner att jag ville gå in här i forumet där jag spenderat såå mycket tid för ett par år sedan. Imorgon ska jag bli intervjuad ang upprepade mf, av två syrror som gör ett arbete om detta. Sitter nu med min man och börjar minnas tillbaka.....Det är svårt att komma ihåg, hur allt var, och även om det var en fruktansvärd tid så känner jag inte det längre. Det ligger bakom mig, och jag kan prata om det utan att det gör för ont. Jag tror att de allra flesta med upprepade mf kan få ett biobarn, om man bara orkar försöka. Och vad den gränsen går är ju olika för oss alla och man får känna av vad man själv orkar med. Jag tror fortf. att psykisk obalans/stress spelar stor roll, det var inte förrän jag blev sjukskriven, tog hand om mig själv som det gick vägen för oss. Har provat pergo, progesteron, alla prover har varit bra etc. Jag gick på zonterapi, åt E-vitamin och som sagt var i bättre balans när min lilla ängel kom till. Hon är nu ett år och jag är lycklig. Hoppas att jag med min berättelse kan skänka lite hopp, undrar ni om nåt så skriv gärna. Varma kramar, igc

• Svar på tråden Vill ge lite hopp till er som har det jobbigt....
  • Franka

Skönt att höra att det kan gå till slut, tack för att du peppar oss som kämpar!!!

• Kattis L

hur många missfall fick du innan det blev en liten?

Önskar att kanske du kan ge mig lite hopp..

• igc

Kattis L: Jag hade fem missfall i veckorna 6-8 under två års tid. Önskar dig lycka till.

• Lilleskuttan

Så skönt att höra att det kan gå bra efter flera mf. Hur var det att gå på zonterapi, och dröjde det läge innan du blev gravid med din dotter? Åt du nån medicin under den graviditeten?

• Snöa
    Svar på #5
    Hej!

Kann också ge lite hopp till er med många missfall. Inget "fel" på någon av oss har hittats. Efter sex tidiga missfall ( v. 6 - 8) bestämde vi oss för att adoptera.
    Vi fick på så vis hämta hem världens härligaste son!
    Efter hemkomst tänkte vi göra ett sista försök och i höstas föddes vår bio dotter! Så nu har vi två underbara barn.
    Jag har tagit Trombyl och Prednisolon.
    Lycka till till er som kämpar!
  • Lilleskuttan

Snöa: Skönt att höra om fler det gått bra för. Jag ska oxå äta trombyl och ta progestaron när jag +

• Kattis L

Tack för ditt svar jag har själv haft 6 missfall och i bland känns det som man börjar ge upp hoppet..

• Ercki

Jag säger också; ge inte upp!! Jag hade 8 tidiga missfall (v 5 -7) innan jag fick min första dotter. Har efter detta haft ytterligare 5 missfall, men har också fått två döttrar till.Så efter alla jobbiga år (tog fyra år att få min första dotter) är jag äntligen i hamn. Kommer inte att göra några fler försök och jag är så lycklig! Har under åren som gått provat allt, tror jag... Hormonstimulering, ivf- behandling, fått trombyl, pregnyl och fragmin under graviditeterna, varit sjukskriven m.m. Gjort massa undersökningar ink röntgen av livmoder och äggstockar och inga fel har de hittat. Men jag är sååå himla glad att jag inte gav upp (som många av mina kompisar sagt att de skulle ha gjort). Som tur var var jag "väldigt ung" när vi började försöka - så fast det tog fyra år så var jag en ung förstföderska. Adoption var aldrig ett alternativ för min sambo. Jag, däremot, hade gärna adopterat - fast då hade jag fått bytt karl först! Och det hade jag gjort om jag varit tvungen... Ett liv utan barn är inget för mig.

• Gravid 2006

Herre gud vad skönt å höra att det har gått bra för är, även om ni har fått gå igenom ett helvete innan ni fick lyckan.

har själv haft 5 mf inom två år (v5-v8). Har jätte lätt för att bli gravid men får ej behålla dem. Inga fel hittades på utredningen.

Verkar som om det är många som har detta problem, under just dessa tidiga veckor.

Hoppas verkligen det går bra för er andra som fortfarande kämpar.

Denna månaden har vi gjort ett nytt försök, hade ÄL nyligen så jag hoppas på ett pluss på min BMI den 3/6 =)
    I slutet av denna vecka börjar jag med prog. och albyl (första försöket).

Snälla håll tummarna för oss!

• Saffran84

Härligt med lyckliga slut! Tack för att du delar med dig. Och grattis!!

• Görling

Glad läsning. Håller tummarna för oss som försöker. Jag ska försöka igen snart, har fått 3 MF och väntar på resultat av utredning, men tänker inte vänta längre - tar en chansning.

• igc

I princip direkt, sista behandlingen "kände" terapeuten att jag antingen skulle ha mens eller var gravid! Och gravid var jag trots att jag hade tänkt vänta lite och fått mitt 5:e mf cykeln innan......

• mesina

tack för allt hopp ni ger ,jag behandlas jag med ,me trombyl å progesteron .jag håller tummarna att de ska gå väggen för er å tack till er som stöttar å har lyckats.

Svar på tråden Vill ge lite hopp till er som har det jobbigt....