Siabellon skrev 2008-05-22 20:11:25 följande:
Vi har en Ergo o det är vårt bästa inköp! Slår allt(utom blöjor som är ganska praktiskt också..... ) Vår kille hatar vagnen o BB funkade max en 30 min för mig. Med Ergon kan vi bära i timmar utan att det känns. Den är superenkel att förstå, superenkel att reglera(min man är en 40 cm längre än mig), supersmidig - går att bära på magen, ryggen och höften(instruktionsdvd medföljer). Vi har haft den med till tex New York och den var guld! vi var där vintertid och killen satt i sina innerkläder och hade endast mössa på sig och så ett fleecefodrat vindskydd utanpå selen. När vi var i affärer tog jag bara bort skyddet så slapp han bli varm. Vi använder selen jämt! Värd varenda krona!
Vad roligt! Alla som har ergo säger samma sak!
idacathrine skrev 2008-05-24 09:01:25 följande:
Hoppas att det känns bättre snart! Jag har ägt en Patapum men fick aldrig till det med den. Kändes som att jag var 'för liten' för selen, jag kunde inte dra åt spännet i ryggen tillräckligt mycket för att få bra avlastning,fick snabbt ont i svanken... :(
Vad trist

! Tror du inte det har att göra med hur man bär? Alltså hur man får på den? JAg tror det är viktigt att man får hjälp att få på den den rätt så att det verkligen avlastar, för det ska den ju göra!
Jag har inte testat att bära dottern längre stund, bara provat att sätta henne i den i princip. Idag kanske det blir en längre runda, vi får se. Jag hoppas verkligen att den sitter bra och avlastar, det vore så skönt. BB'n var verkligen katastrofal för min rygg! Däremot tyckte jag att hon satt väldigt bra i den och jag gillade det stabila och höga rygg/huvudstödet.