Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Är IKEA´s resårbottnar bra?

Vi har "Sultan Svaneholm" (resårmadrass) och "Sultan Tuvebo" som bäddmadrass.
    Båda finns ju i olika "fasthet".

Tycker personligen jag sover som en prinsessa...

A stumble may prevent a fall....
  • Carisma95
    Petrah skrev 2008-05-19 20:41:54 följande:
    Nja, jag har Sultan och har visserligen haft dom i 7 år nu. men den knarrar den ena bland och de är rätt hårda men vi har köpt en jättetjock bäddmadrass över från Sängjätten.
    Hård/fastheten kan man ju välja själv...
  • Carisma95
    kristinah skrev 2008-05-20 07:53:21 följande:
    såg ett konsumenttest för nåt år sen där Alla sängar som testades fick likvärdiga betyg - dvs hästens och ikea var precis lika bra (då var det de dyraste ikea-resårbottnarna de testade - svenholm och liknande)Sen är det ju lika viktigt med en bra bäddmadrass ovanpå. Så snåla inte där.
    Ja, känner igen idet där. Har för mig att även (om det nu inte var det du såg?) att även tv4 morgon gjorde ett sånt test. Att IKEA´s madrasser fick samma betyg som t.ex. Hästens, men att totalbetyget skiljde, bara för att IKEA´s var så mycket mer prisvärda!
  • Carisma95
    oxytocin skrev 2008-05-20 08:49:09 följande:
    Just ja, har inte ens tänkt på att leta efter nåt test från typ Råd & Rön! Får leta... Låter ju lovande att de fått samma resultat som Hästens.Carisma95: Jo, man ska ju kunna välja hårdhet/fasthet. Måste bara berätta om när vi var på EM senast och tittade på sängar... Jag frågade personalen om vilka sängar som var mjuka resp fasta och då sa han "Alltså... de är ju som de är..." Fattade ingenting, men han ansåg tydligen inte att det fanns några mått på hårdheten och att sängarna helt enkelt "var som de är". He he. Vilken service... Kan säga att vi åkte därifrån rätt snabbt.
    Han låter rätt "grön"...
Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?