Är IKEA´s resårbottnar bra?
Och bäddmadrasserna, tänkte främst på de två dyraste? Behöver förresten en fast resårbotten. Eller tips på annan bra?
Och bäddmadrasserna, tänkte främst på de två dyraste? Behöver förresten en fast resårbotten. Eller tips på annan bra?
Vi har "Sultan Svaneholm" (resårmadrass) och "Sultan Tuvebo" som bäddmadrass.
Båda finns ju i olika "fasthet".
Tycker personligen jag sover som en prinsessa...
Jag tror att de är helt ok, särskilt om man ser till vad de kostar.
Vi köpte både resårmadrass och bäddmadrass på Ikea för snart 7 år sedan och de känns fortfarande som när de var nya! Kommer inte ihåg namnet men det var deras dyraste.
Tack för era svar! Undrar om de är bättre/sämre/likvärdiga ex Jysks madrasser för samma peng...
Jag har dubbelsäng från IKEA, deras dyra resårmadrass (fast i formen) samt bäddmadrass. Sover som en gudinna. :)
Vi har sultan sturefors resårbotten och sultan tuvebo bäddmadrass och vi sover huuuur skönt som helst! Vi gillar ju lite hårdare resårbotten och med mjuka tuvebo ovanpå sover vi gott!
nix våra knarrar som fan och är 3 år gammla, tyvärr
Vi har Sultan Selfors resårbotten och Timan bäddmadrass från Ikea.
Pojkvännen ligger jättebra med sin vikt, men själv tycker jag det känns som att ligga på en planka.
Nja, jag har Sultan och har visserligen haft dom i 7 år nu. men den knarrar den ena bland och de är rätt hårda men vi har köpt en jättetjock bäddmadrass över från Sängjätten.
såg ett konsumenttest för nåt år sen där Alla sängar som testades fick likvärdiga betyg - dvs hästens och ikea var precis lika bra (då var det de dyraste ikea-resårbottnarna de testade - svenholm och liknande)
Sen är det ju lika viktigt med en bra bäddmadrass ovanpå. Så snåla inte där.