Inlägg från: kristinah |Visa alla inlägg
  • kristinah

Är IKEA´s resårbottnar bra?

såg ett konsumenttest för nåt år sen där Alla sängar som testades fick likvärdiga betyg - dvs hästens och ikea var precis lika bra (då var det de dyraste ikea-resårbottnarna de testade - svenholm och liknande)

Sen är det ju lika viktigt med en bra bäddmadrass ovanpå. Så snåla inte där.

• kristinah
    oxytocin skrev 2008-05-20 10:46:50 följande:
    Jag tittar på IKEA´s Svandal nu, men är jag blind? Står det inget om fastheten..?www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90073822
    på ikeas sängavdelning har de tabeller där man efter kropsstyp/vikt och hård/fasthet kan välja en som passar just en själv.

Jag tror tillochmed att ikeas svandal och svaneholm tillverkas i samma fabrik som nån av de dyrare märkerna - undrar om det inte var hästens.
  • kristinah

vi betalade 7000:- för våra 2 90cm madrasser och den dyraste bädmadrassen 180 bred + ben.

Våra sängar är fortfarande bra.

och då var det ju inte 1000:- vi sparade utan snarare fick vi vår säng för halva priset av vad något annat märke skulle ha kostat.
    För oss var det inte aktuellt med dyrare säng så länge vi har barn som inte är natttorra eller som sover i sängen när de har magsjuka.

Då köper vi hellre helt nya om 5-6 år istället.

Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?