Inlägg från: Trinity78 |Visa alla inlägg
  • Trinity78

Är IKEA´s resårbottnar bra?

Här hittar du Råd&Röns madrasstest: http://www.smartson.se/test/hushall/rad-och-ron-testar-madrasser.htm?partner=1&ref=4myhome

Vi har två resårmadrasser och en stor bäddmadrass från IKEA och vi är supernöjda. Vi har haft dem i fem år och de är fortfarande fina. Sen är det ju trots allt 25 år garanti på dem

Mitt råd är att inte välja en för hård madrass. Så många tror att "ju hårdare, desto bättre för ryggen" men det stämmer inte alls. Gå efter tabellerna i varuhuset eller fråga personalen.

If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Trinity78

Ni som inte varit nöjda med era sängar - vilka sängbottnar har ni köpt?

If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Trinity78
    Hemulia skrev 2008-05-20 18:32:22 följande:
    Så IKEA's bytesrätt, gäller den även om man packat upp och sovit i sängen i några få veckor? För i så fall ska jag byta ut min planka mot något mjukare.
    Ja, det är öppet köp på allt i 3 mån utom måttbeställda saker och tillklippta tyger.
  • Trinity78
    oxytocin skrev 2008-05-22 07:57:47 följande:
    Det lutar åt att vi beställer Svandal. Ska fundera på bäddmadrass. Undrar om man kan bli allergisk mot ullstoppningen..? Och undrar om det är smartast att ta en 180 cm bred så man slipper skarven, och att de glider isär hela tiden...
    Vi har två 80cm resårmadrasser och en 160cm bäddmadrass. Kanon!
  • Trinity78
    Vision400: Vilken av Sultan-sängarna köpte ni?
  • Trinity78
    Virriga Vera skrev 2008-05-22 15:18:18 följande:
    Äntligen en som förstått detta med kvalité
    Eh.. jag håller inte med dig. Det gör inte heller Råd och Rön.
  • Trinity78
    oxytocin skrev 2008-05-22 16:09:53 följande:
    Det känns som att man kan lita på Råd och Rön.
    Ja, det tycker jag också. Hade det varit nån annan tidning så hade jag nog tvivlat.
  • Trinity78
    avregistrerad skrev 2008-05-22 16:13:46 följande:
    Jag har hort att Ikeas sangar ar samma som saljs pa Mio Mobler? Kan det stamma? Jag har en Tempur, en Hastens, sover ofta i en Jensen sang ocksa men jag tror den skonaste sang jag nansin sovit i var en Ikea sang. Har inte en aning om vilken modell men skon var den.
    De är nog inte samma, men det kan säkert vara så att de tillverkas på samma ställe.
  • Trinity78
    Vision400: Sultan är bara samlingsnamnet. Det finns 5-6 olika Sultansängar av olika kvalité och utformning. Varför jag undrar vilken säng ni har köpt är för att de allra billigaste bara är rekommenderade som gästsängar.
  • Trinity78
    Bippa skrev 2008-05-23 08:07:25 följande:
    jag tycker man får skylla sig själv om man köper på ikea och de blir dåliga efter 1-2 år att man inte reklamerar. det är ju faktiskt garanti i 5 eller 10 år.
    25 år
  • Trinity78
    Vision400: Jag bryr mig inte om vem det är som har köpt en säng. Du kommer in i tråden och skriver hur kassa dessa sängar är men du kan inte säga vilken säng det är. Då får du ju finna dig i att bli lite ifrågasatt. Detta är ett diskussionsforum och då diskuterar man.
  • Trinity78
    Vision400 skrev 2008-05-23 15:45:20 följande:
    Men om du tittar i tråden på vad du skrivit till mig, så har du hela tiden skrivit "vilken säng har DU/NI köpt"och jag redan i första inlägget (läs mitt första inlägg) sagt att det var min syster samt vännina som handlat på ikea.det var därför jag frågade om du hängde med,för du verkar inte ha uppmärksammat det jag skrev.
    Har du läst vad jag har skrivit? Att du bara skriver att du/din syster/din vännina har köpt en säng på IKEA eller att du har köpt en Sultan-säng räcker inte. Det kan ju till exempel vara så att ni har köpt en madrass som inte rekommenderas för daglig användning.
  • Trinity78
    Vision400 skrev 2008-05-25 21:30:38 följande:
    Och varför räcker inte det?Räknas inte min åsikt för att jag själv inte äger en? Jag har ju sovit i båda sängarna. Samt att det är min syster samt vännina, därav vet jag ju deras åsikt. Och därför rekomenderar inte jag andra att köpa säng på IKEA.Är det något fel på att jag tycker det eller? Du verkar ju älska IKEA-sängar.Jobbar du där eller gör du reklam för dom eller??Ta det inte så personligt. Det är ju ett diskussionsforum. Alla har rätt till sin åsikt.Eller?
    Eftersom du inte verkar vilja ens försöka förstå vad jag skriver så avslutar jag diskussionen med dig. Ha en trevlig dag.
Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?