Är IKEA´s resårbottnar bra?
Och bäddmadrasserna, tänkte främst på de två dyraste? Behöver förresten en fast resårbotten. Eller tips på annan bra?
Och bäddmadrasserna, tänkte främst på de två dyraste? Behöver förresten en fast resårbotten. Eller tips på annan bra?
Tack för era svar! Undrar om de är bättre/sämre/likvärdiga ex Jysks madrasser för samma peng...
Just ja, har inte ens tänkt på att leta efter nåt test från typ Råd & Rön! Får leta... Låter ju lovande att de fått samma resultat som Hästens.
Carisma95: Jo, man ska ju kunna välja hårdhet/fasthet. Måste bara berätta om när vi var på EM senast och tittade på sängar... Jag frågade personalen om vilka sängar som var mjuka resp fasta och då sa han "Alltså... de är ju som de är..." Fattade ingenting, men han ansåg tydligen inte att det fanns några mått på hårdheten och att sängarna helt enkelt "var som de är". He he. Vilken service... Kan säga att vi åkte därifrån rätt snabbt.
Jag tittar på IKEA´s Svandal nu, men är jag blind? Står det inget om fastheten..?
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90073822
Virriga Vera skrev 2008-05-20 12:29:13 följande:
Hemulia: Madrasser får man byta inom 3 mån, men inte bäddmadrasser tror jag.
krypet fem: Tack för ditt svar.
Det lutar åt att vi beställer Svandal. Ska fundera på bäddmadrass. Undrar om man kan bli allergisk mot ullstoppningen..? Och undrar om det är smartast att ta en 180 cm bred så man slipper skarven, och att de glider isär hela tiden...