Inlägg från: Bippa |Visa alla inlägg
  • Bippa

Är IKEA´s resårbottnar bra?

jag tycker man får skylla sig själv om man köper på ikea och de blir dåliga efter 1-2 år att man inte reklamerar. det är ju faktiskt garanti i 5 eller 10 år. det är värt att byta ut dom då även om man får åka en bit.

jag tror inte alls att de behöver vara dåliga men det gäller att man ligger in dom och vänder på dem i mellan åt ialla fall när det gäller bäddmadrass.

sen ska man absolut inte vara dumsnål,men det finns ju faktiskt dem som inte har råd med varken ny bil eller "finare" sängar

• Bippa

Trinity78 skrev 2008-05-23 11:25:21 följande:

Vision400: Jag bryr mig inte om vem det är som har köpt en säng. Du kommer in i tråden och skriver hur kassa dessa sängar är men du kan inte säga vilken säng det är. Då får du ju finna dig i att bli lite ifrågasatt. Detta är ett diskussionsforum och då diskuterar man.
    tycker som du trinity78 plus att om de nu kostade 10000-12000 som du vision 400 tror så skulle nog jag köpt någon ananstans jag också. för det finns ju typ den billigaste tempursängen på sova för samma pengar. dock ingår inte bäddmaddras.

så i det fallet håller jag med vision 400 att det är bättre att lägga några 1000:- extra.
    Men som sagt det finns jätte många som inte har råd och man måste ibland som konsument stå på sig för att få sin rätt. och är det nu till och med 25års garanti så ska man verkligen stå på sig om man har följt skötselråden och de ändå inte är bra efter 2år

sedan är ju många sängar på olika företag som sagt gjorda på samma ställe och i samma maskiner (alltså samma säng) men kostar jätte olika.
  • Bippa

enda nackdelen jag tycker med ikea är att de inte är så utbildade när det gäller just att välja rätt säng det behöver dock inte bli bra att köpa någon ananstans för det.

jag tycker dock att det inte är något fel på ikea men kommer sängpriset där upp till runt 10000 totalt för både resårbotten, mittenmadrass och bäddmadrass så vet inte jag om jag tycker det är värt att köpa.

nu har jag sådan tur att vi kan lägga 15000 på en säng och då tar vi och köper något annat. men hade vi nu inte haft den möjligheten så hade det nog blivit ikea

• Bippa

vändbar resårmadrass

oxytocin skrev 2008-05-26 09:14:23 följande:
    Vad är "mittenmadrass"?Vi kommer iaf att köpa två st resårbottnar för 2.495:-/st plus en stor bäddmadrass, har inte bestämt vilken än. Nåt mer behöver man ju inte. Ja madrasskydd då, men det kostar 149:-.
  • Bippa

nej den behövs väll inte men det beror ju på vad du vill ha för komfort.

nu kommer vi ha råd att skaffa något riktigt ordentligt och då gör vi ju det

• Bippa

ja det är skillnad det blir en extra fjädring som fångar upp så det int bli så stumt + att du kan vända fjädringen inuti så att du kan ändra hårdheten.

vi har köpt en säng idag på kungsängen. verkar bli jätte bra

Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?