• TinaLi

Amningskläder, vad bör man köpa?

Vad för amningskläder tycker ni är mest nödvändiga att köpa!?
    Finns det "vanliga" linnen som funkar!?
    Vad har du använt mest, samt inte använt alls?

Jag funderar mest på toppar med omlott och "dold" amningsfunktion. Dessa med topp man viker upp tycker jag ser så tråkiga ut.

Tacksam för alla svar jag kan få, då jag inte har lust att handla på mig för mycket onödigt. Man vill ju hellre lägga pengarna på grejer till bebben :)

• Svar på tråden Amningskläder, vad bör man köpa?
  • Intelligenti pauca
    TinaLi skrev 2008-05-19 17:55:14 följande:
    Vad för amningskläder tycker ni är mest nödvändiga att köpa!?Finns det "vanliga" linnen som funkar!?Vad har du använt mest, samt inte använt alls?Jag funderar mest på toppar med omlott och "dold" amningsfunktion. Dessa med topp man viker upp tycker jag ser så tråkiga ut.Tacksam för alla svar jag kan få, då jag inte har lust att handla på mig för mycket onödigt. Man vill ju hellre lägga pengarna på grejer till bebben :)
    Tyckte inte att jag behövde några alls
    .Den andra parten bör också höras.
  • 3 hjärtan

jag hade bara helt vanliga linnen och amningsbh. köpte inte några speciella amningstoppar alls. gick alldeles utmärkt

• orzia1

Mitt tips är att vänta me o köpa amningskläder. Köp ev ett linne el topp att börja med. Personligen älskar ja boob o paola maria kläderna o gillar inte hm amningströjor

Det bästa man kan ha i sin tass, Är en annan tass.
  • Jenji

Jag köpte två amnings toppar på HM och jag har nästan inte använt dom. En kompis gav mig förslaget att ha ett linne under tröjorna. Dra ner linnet och upp tröjan..då visar man inte magen heller :)

• sataya

jag försöker ha kläder som inte sitter så tajt blir jobbigt då...
    har amningsnh och vanliga linnen men jag har även två amningströjor jag köpt på exit.. de är underbara och snygga men inget måste..

Älskade Felicia 12/1 -08
  • lövet

Om man inte har/får jättebyst så är amningslinnen typ som som finns på H&M och Lindex superbra. Har inbyggd bh men öppningsbara kupor och sen kan man ha vilken tröja som helst över - bara att dra upp tröjan och knäppa upp. Vad det gäller amningströjor så har jag några boob och någon från H&M. Boob fungerar men känns ju inte så snygga - den enda boob jag absolut inte kan vara utan är en i fleece. Fleecetröjan men amningslucka har varit helt ovärderlig under kalla kvällar eller dagar då man "måste" amma ute - grillfester m.m.
    H&M:s tröjor är lite svåra - mycket tyg som ska skjutas åt sidan och det blir knöligt och lätt väldigt blött.

• Suskiv

Man behöver inga alls. Jag har oftast vanlig T-shirt.

• kristella1

Jag har ett ammningslinne från H&M, skit bra att ha under en t-shirt. Så när det är dags är det bara att knäppa upp linnet och ammnings bh:n o dra ner och sen dra upp t-shirten.

funkar skit bra, man visar ingenting.. =)

• Little Ms Chatterbox

En ordentlig och bra amnings-BH på dagen och på natten en top från apoteket http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=4301&ProductSKU=211329&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo
    Jätteskön, bara att dra upp. När jag gick hemma och skrota tog jag av mig helt på överkroppen, tyckte det var enklast emn om jag skulle amma annars hade jag gärna skjorta eller blus så det gick att knäppa upp helt.
    En vänninnna till mig beräöttade att hennes mamma tagit en T-shirt och klippt 2 hål för att ha det bekvämt, så bekvämt att hon inte tänkte på det och öppnade dörren när sotaren ringde på

//Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • Spip

Hemma går jag i vanliga stora t-shirts. När jag lämnar hemmet brukar jag använda amningströja (och en flecceväst för att skydda mot kyla och drag) gillar boob bäst, HM's tröjor passar inte mina bröst, det klämmer och det är svårt att få tygfritt över bröstet. Har köpt på mig alldeles för många olika tröjor.
    Jag rekommenderar dig att kolla på tradera och budera på nätet för att komma över några tröjor och testa modellerna, på sajterna finns det både nytt och begagnat.

Svar på tråden Amningskläder, vad bör man köpa?