Inlägg från: TinaLi |Visa alla inlägg
  • TinaLi

Amningskläder, vad bör man köpa?

Vad för amningskläder tycker ni är mest nödvändiga att köpa!?
    Finns det "vanliga" linnen som funkar!?
    Vad har du använt mest, samt inte använt alls?

Jag funderar mest på toppar med omlott och "dold" amningsfunktion. Dessa med topp man viker upp tycker jag ser så tråkiga ut.

Tacksam för alla svar jag kan få, då jag inte har lust att handla på mig för mycket onödigt. Man vill ju hellre lägga pengarna på grejer till bebben :)

• Svar på tråden Amningskläder, vad bör man köpa?
  • TinaLi

åh, vad bra med alla tips! tack så mycket!
    då jag har rätt stor byst (ligger på 90 D, nu i v. 26, så kommer säkert få lite större...), så kanske H&Ms amningslinnen inte komemr bli så bra då...men kan ju alltid prova nått!
    Omlott-toppar har jag tänkt på, och blusar. Så tror jag tar era tips och köper mest "vanliga" kläder i så fall!
    Smart med linnet i djup urringning som nån sa! Tack, det ska jag prova!
    Kanske köper nån amningstopp på Tradera för att testa bara, så får jag se. Kan ju hända att det passar mej!
    Men tuden tack för tipsen!
    Har ni fler, så skriv på! :)

• TinaLi
    lövet skrev 2008-05-19 22:56:07 följande:
    Om man inte har/får jättebyst så är amningslinnen typ som som finns på H&M och Lindex superbra. Har inbyggd bh men öppningsbara kupor och sen kan man ha vilken tröja som helst över - bara att dra upp tröjan och knäppa upp. Vad det gäller amningströjor så har jag några boob och någon från H&M. Boob fungerar men känns ju inte så snygga - den enda boob jag absolut inte kan vara utan är en i fleece. Fleecetröjan men amningslucka har varit helt ovärderlig under kalla kvällar eller dagar då man "måste" amma ute - grillfester m.m.H&M:s tröjor är lite svåra - mycket tyg som ska skjutas åt sidan och det blir knöligt och lätt väldigt blött.
    Har köpt en fleecetröja med amningslucka nu. Bara hopaps den passar (köpte på blocket). Men tror som du sa att den kan vara superskön o ha på grillningskvällar etc.! Så tack för tipset!

Tänkte jag skulle prova H&Ms amningslinnen och se om dom sitter vettigt, annars köper jag ju inga!

O håller utkik efter omlott-toppar! :)
  • TinaLi
    LHUF skrev 2008-05-23 10:59:07 följande:
    jag köpte linnen på hm.. men amningen fungerade inte för mig så nu ligger det oanvänt.. så mitt tips är att inte köpa på dig för mkt förens du vet att amningen funkar.
    Vad har du för storlek? Har du stor byst? Tänkte hur du tycker det satt i övrigt?
Svar på tråden Amningskläder, vad bör man köpa?