• Anonym

varför är det så svårt att våga byta jobb?

har ett jobb som jag kan och är bra på, men jag vantrivs, mycket pga cheferna, och eftersom dom nog kommer vara kvar ett tag så måste jag nog säga upp mig, men varför är det så svårt att våga ta steget?
    : ((
    känner att jag är duktig och att cheferna egentligen är dom som ska gå.....

• Svar på tråden varför är det så svårt att våga byta jobb?
  • Anonym

Jag vantrivdes också väldigt mycket på en tidigare arbetsplats där jag hade fast tjänst. Ogillade verkligen cheferna. Kände också att jag var den kompetenta, inte cheferna. Slutade med att jag tappade all motivation, tappade livslusten, höll på att förlora greppet helt. Blev utbränd.

Har gått ett par år sen nu, jobbar som konsult i ett annat företag och trivs väldigt bra med att byta arbetsplats av och till!

Jag tror inte jag kände rädsla för att säga upp mig, då när jag inte trivdes - jag bara inte insåg att jag hade det valet. Önskar att jag hade fattat det utan att behöva gå ner mig så. Tog tid att komma igen - men är ändå tacksam för att det blev som det blev. Tack vare det var jag tvungen att bryta upp från det gamla och finna på nåt annat.

Hoppas du slipper den dramatiken jag gick igenom men var inte rädd för att säga upp dig, det finna alltid nåt annat för den som verkligen vill. Tänk såhär: du vet vad du har, men det finns alltid någon bättre där ute som väntar om du verkligen vågar =)

• Anonym

hej,,, jag tror jag är utbränd...... iaf just nu... : ((( tack

känns som ja vill byta bransh helt

som att detta företaget förstört min sälj glädje!

• Anonym

Känner med dig!

Just nu är jag mammaledig, men känner verkligen inte för att gå tillbaka till mitt jobb.
    Efter en tid hemma nu så inser jag mer och mer hur "utnyttjade" jag och alla andra är på min arbetsplats. Passar det inte så är det bara att sluta...

Ändå, så är det läskigt att söka nya jobb och eventuellt säga upp sig. Man vet ju att man har en fast inkomst (för låg i jämförelse till det jobb jag gör)som kommer varje månad.

Men skulle så gärna byta jobb och helt bransch också.

Måste nog ta tag i detta iallafall!!! 

• Anonym

mamman, va jobbar du me`?

• Anonym

shit känner precis samma
    läskigt

ingen uppskattning eller nåt

men älskar vännerna och jobbet i sig

• Anonym

precis, sånna företag.....
    När en arbetsgivare beter sig så där så har de en speciell syn på sina anställda som man inte helt enkelt kan förändra.

är det inte en sanning??

• Anonym

ja har med 2 nya jobb!
    jag funderar på att säga till chefen att ja säger upp mej så de blir av me mej om ja får pengar

vågar ja de?

• Anonym

har pratat, många har det, tyvär hjälper det inte, de bryr sej ej om sina anställda...
    är ledsen att det tog så lång tid för mej att inse

just nu har jag 30 sjuk symptom! i kropp själ
    och funderar på att sjukskriva mej.

har ett annat jobb ja kan få, där ja känner chefen m.m

Svar på tråden varför är det så svårt att våga byta jobb?