Jag är inne på din linje lite grann. Att säga upp mig utan att ha nåt nytt jobb.
Jag har nu bestämt mig för att ligga lite lågt en stund och stå ut en månad till på jobbet. Sen är jag föräldrarledig och har semester fram till mitten på september. Tänkte komma igång och söka jobb under sommaren när jag är ledig. Och hoppas på det bästa.
Jag önskar att det hade gått att prata med min chef men det är ju noll reaktion från hennes sida. Hon kom in till mig imorse som om ingenting hade hänt. Hon frågade inte ens hur jag mådde. Totalt slut i huvet är hon!
Sorry om jag svamlar. Ville bara dela med mig lite...
Anonym (zed) skrev 2008-05-21 20:26:02 följande:
Koki - på det stora hela låter det ju förnuftigt det du säger, att man ska snacka om saken, tala ut om problem bla bla bla... men ibland är det enda vettiga att säga upp sig. Om man vantrivs så pass på arbetsplatsen, om man sett vad cheferna går för - och vet att det är lönlöst att ens diskutera saken med dom. Se bara inlägget ovan om den som bröt ihop inför sin iskalla chef...Ibland är faktiskt det rätta att bara bryta upp, lämna ett skitställe med stoltheten intakt och börja om på nytt jobb. Det fins idioter överallt men det går att säga upp sig från nya jobb också.