• originalgutegirldenförsta

Hur länge är man en hora?

Om man tar betalt för sex en gång, är man en hora då? Och hur länge är man det, om det bara händer en gång?
    En gång är ingen gång, två gånger är en vana, Eller en gång hora alltid hora?
    Hur ser ni på saken?

Här står inget kommersiellt budskap
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-20 14:05
    Skulle du anställa en tjej som varit prostituerad som barnflicka om du visste att hon varit det? Och om du inte visste, men senare fick reda på det, skulle du sparka henne då?
  • Svar på tråden Hur länge är man en hora?
  • Majora
    Svar på #140
    Låt mig utveckla:
    Jag jobbar låt säga som rörmokare, men slutar med det och blir istället receptionist. Är jag då fortfarande rörmokare? Ne.
  • idiblon yes

Jag tror inte på myten om den lyckliga horan.

Men till topic, jag vetetusan hur länge en sådan stämpel står kvar... Jag för min del skulle nog aldrig ens se den.

• appapp2
    Majora skrev 2008-05-23 10:19:13 följande:
    Du är medveten om att många tyska tejejer inansierar sina studier genom att tillfälligt arbeta som prostituerad? En tjej är idag civilingenjör, och jkobbar inte längre som prostituerad och tyckte att det var ett enkelt och bra sätt att få råd till sina studier som inte innebar att det tog speciellt mkt tid från studierna!
    Fick säkert många tyska tjejer som finansierar sina studier med att sälja knark. Det gör inte knark till något bra.
  • fairyfloss

Jag skulle inte anställa en tjej som hade varit prostetuerad som barnflicka. Om det dock visade sig att vår (hypotetiska) helt underbara barnflicka som sonen älskade tidigare hade varit prostetuerad så kan jag inte heller säga att jag skulle säga upp henne bara för det! Men jag skulle nog fråga om det, gräva lite så jag kunde var säker på att det var något i det förgångna och inte något som fortfarande pågick.

• Froststar
    Svar på #137
    appapp2 skrev 2008-05-23 09:38:19 följande:
    Det är ju precis det man inte gör. Studier har visat att majoriteten av de hemlösa i Sthlm har en dubbeldiagnos." Det är inte alls säkert att någon som har ett narkotikaberoende säljer sig just för att få pengar till knark. Därmed inte sagt att det inte händer, ofta. Men om man har en grav narkotikamissbruk och det är därför man prostituerar sig då borde man tvångsvårdas istället. Och nej, i det fallet kan man inte bestämma över sin kropp eftersom man inte tänker med sitt förnuft."Du är väldigt inkosekvent i dina argument. Antingen HAR man fullständig bestämmanderätt över sin kropp, eller så har man inte det.HAR man det, gäller den rättigheten för alla - sjuka, barn och knarkare.Allt annat är fascism, dvs vissa rättigheter gäller bara för vissa medborgare.
    Jag vet inte varför du tycker att jag skulle vara inkonsekvent. Jag anser att man ska själv ska få bestämma över sin kropp då man är i stånd till det. D.v.s. myndig, inte lider av någon grav psykisk sjukdom, inte narkotika- eller alkoholberoende eller på något annat sätt oförmögen att själv bedöma situationen i sin helhet.

Nej, det är inte fascism att t.ex. inte barn får bestämma själva. Barns mentala förmåga är inte tillräckligt utvecklad för att förstå vad som händer och barn har inte de erfarenheter som krävs för att kunna bedöma en situation. Narkomaner som gör vad som helst för att få tag på knark har inte den mentala förmågan som krävs för att kunna bestämma.

Om vi då följer ditt resonemang, då lever vi redan i en fasciststat. Barn får t.ex. inte ingå bindande juridiska avtal. HIV-sjuka får inte ha oskyddad sex och inte skaffa barn. Uteliggare får inte socialbidrag och det hjälp de behöver. Folk som har vari dömda för vissa typer av brott får inte arbeta inom vissa yrken.
  • Froststar
    Svar på #138
    originalgutegirldenförsta skrev 2008-05-23 10:05:11 följande:
    För att återgå lite till topic, tråden har börjat handla mer om Rätt/fel att sälja/köpa sex; Hur länge har man kvar en horstämpel och varför?
    Ett yrke som alla andra. Man jobbar som prostituerad eller så gör man inte det.

Människor är såååå mycket mer än sina arbeten. Du har en roll/ett yrke/en titel när du arbetar någonstans men det ändras ju med jämna mellanrum för de flesta. Titeln gäller ju inte precis privat.
  • Majora
    appapp2 skrev 2008-05-23 10:56:10 följande:
    Fick säkert många tyska tjejer som finansierar sina studier med att sälja knark. Det gör inte knark till något bra.
    nej för knark skadar andra, gör sex det? Kan du dö av en överdos sex? Är sex kraftigt beroendeframkallande? Gör mycket sex att du måste prova mer avancerat sex?

Jag tycker sex är ganska bra, trist att du inte tycker det. Fel man?
  • originalgutegirldenförsta
    Majora skrev 2008-05-23 11:23:07 följande:
    nej för knark skadar andra, gör sex det? Kan du dö av en överdos sex? Är sex kraftigt beroendeframkallande? Gör mycket sex att du måste prova mer avancerat sex? Jag tycker sex är ganska bra, trist att du inte tycker det. Fel man?
    Sex kan visst vara beroendeframkallande, det finns ju faktiskt sexmissbrukare.
    Här står inget kommersiellt budskap
  • appapp2
    Majora skrev 2008-05-23 11:23:07 följande:
    nej för knark skadar andra, gör sex det? Kan du dö av en överdos sex? Är sex kraftigt beroendeframkallande? Gör mycket sex att du måste prova mer avancerat sex? Jag tycker sex är ganska bra, trist att du inte tycker det. Fel man?
    så det är ok att skydda de som inte klarar att nöjesknarka genom ett förbud men det är inte ok att skydda det som skadas av prostitution genom ett förbud?
  • appapp2
    Froststar skrev 2008-05-23 11:13:07 följande:
    Svar på #137
    Jag vet inte varför du tycker att jag skulle vara inkonsekvent.
    Du är inkonsekvent eftersom du menar att prostitutionsmotståndare är moralister eftersom vi vill begränsa rätten till den egna kroppen, men du är villig att göra samma begränsning själv, baserat på ålder, missbruk etc.
Svar på tråden Hur länge är man en hora?